DünyaZ kuşağı modayı ters yüz etti

Z kuşağı modayı ters yüz etti

23.01.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Hem pandemi hem Z kuşağı sayesinde modada rahatlık ve özgürlük rüzgârı esiyor. Markalar, Z kuşağına hitap edebilmek için bol, şekilsiz ve cinsiyetsiz giysileri koleksiyonlarına katıyor. Yeni kuşak, eskilerden farklı olarak sıkıntıya gelemiyor.

Z kuşağı modayı ters yüz etti

Pelin Aykın -Kovid-19 pandemisi nedeniyle uygulanan karantinalar, evde kişiyi rahat hissettiren bol kıyafetlerin, kısıtlamaların bitmesinin ardından sokağa taşınmasını sağladı. Z kuşağıysa "cinsiyetsiz" ve "özgürlüğü" temsil eden kıyafetleri bu süreçte modaya kazandırdı. Little Mix ve Boy George gibi ünlü isimlerle çalışan İngiliz stilist Miranda Holder, modanın "cinsiyetsiz bir çağa" girdiğini ve Z kuşağının moda trendlerinin ünlü markaları "uyandırdığını" söyledi. Ünlü stilist, Z kuşağının çorapla Birkenstock terlik giymek ve spor ayakkabılarla bol kargo pantolonları kombinlemek gibi "cinsiyetsiz" trendleri, kendi fikirlerini moda aracılığıyla dünyaya ilan etmek için "kasıtlı" seçtiğini açıkladı. Holder, bol, şekilsiz ve sadece tek bir cinsiyete özel yapılmayan kıyafetlerin artışında pandemi sonrası dünyanın yeni bir "uyanma" dönemine girmesinin de etkili olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Kurallar çöpe

Holder, "Pandemi sonrası hızla gelişen kavramlardan biri de cinsiyetle ilgili meseleler. Z kuşağından birçok kişi artık kesinlikle bir erkek ya da kadın düşünülerek tasarlanmış markalarla ilişkilendirilmek istemiyor. Sonuç olarak, birçok tasarımcı ve marka bilinçli olarak cinsiyetsiz koleksiyonlar üretiyor" dedi. Modanın pandemi sonrası "yeni bir yaşam süresi" yaşadığını ve Z kuşağının çekici olduğu düşünülen şeyler söz konusu olduğunda kural kitabını çöpe attığını belirten Holder, "TikTok ve Snapchat gibi sosyal medya platformlarının beğenileri sayesinde bu trendler benzersiz bir ivme kazandı" dedi.

'İdeolojisi var'

Öte yandan, "cinsiyetsiz moda" akımının öncüleri arasında ABD'li mankenler Kendall Jenner, Gigi Hadid, Bella Hadid ile şarkıcılar Dua Lipa ve Jade Thirlwall yer alıyor. Bu trend, özellikle New York'ta bir gezinti sırasında sarı bir bereyle birlikte bol pantolon ve mont giyen Bella Hadid tarafından mükemmel bir şekilde özetlendi. Bella Hadid gibi Jenner da süveter, Hawaii gömlekleri, bol pantolon ve anorak gibi trendin başlıca unsurlarını sık sık tercih ediyor. Ayrıca, 90'lara özgü modellerin de tercih edildiği akımda, "baba tarzı" bol gömlekler de öne çıkıyor. Holder, 90'lara özgü ya da bol kıyafetlerin ilk kez trend olmadığını ancak bu kez bu akımın arkasında bir "fikir" olduğunu sözlerine ekledi.

Haberin Devamı

Z kuşağı modayı ters yüz etti

Sandıklardan çıkan takunya

Pandemi sürecinde karantinada kalan insanların “özgürlüğe” olan özlemleri ilk olarak 13. yüzyılda Avrupa’da işçilerin giydiği takunyayı tozlu sandıklardan çıkardı. Eskiden tahtadan yapılan takunya terlikler, günümüzde pek çok farklı maddeden farklı tarzda üretiliyor. Hermes, UGG, Birkenstock, Scholl, Crocs, MIA, Chanel ve Dolce & Gabbana gibi ünlü markalar kendi stillerinde takunya koleksiyonlarını sunmaya başladı. BBC, 2020’lerde takunyaların neden popülerleştiğini US Vogue editörü Lauren Mechling’e sordu. Feminizmin sadece moda değil, aynı zamanda kültürde kök saldığını belirten Mechling, bir kadın olarak, bir terlik giymenin “sınırı aşma ruhu” olduğunu söyledi. Mechling, “Takunya tercih edenler, uzun zamandır görsel olarak hoş bir ayakkabı olduğuna inanılan topukluların uygun olduğu fikrini reddediyor. Bu aynı şekilde diğer cinsiyet kimlikleri için de söylenebilir. Geleneksil ayakkabılar yerine takunya giymek, özgüvenin bir işareti ve 2022’nin Z kuşağı simgeleriyle de uyumlu” dedi. Scholl’un CEO’su Tobias Klaiber de takunyanın özellikle pandemide “ideal bir geçiş” ayakkabısı olduğunu ve bir “ayakkabı rönesansını” başlattığını ifade etti. Klaiber, Scholl’un da “moda ve konforun birbirini dışlamak zorunda olmadığı” gerçeğine işaret eden “yüksek konfor” sloganını benimsediğini sözlerine ekledi.

Haberin Devamı

Düşük bel blucinlerin dönüşü

2000’lerin başında popüler olan ancak bir dönem “moda faciası” olarak anılan düşük bel blucinler, 2022’nin yeni trendi oldu. 2000’lerin başında düşük bel blucinden iç çamaşırının görünmesi söz konusuyken, günümüzde bu pantolonlara g-string görünüyormuş izlenimini veren şeritler eklendi. Emily Ratajkowski, Kim Kardashian, Bella Hadid, Dua Lipa, Kendall Jenner ve Emily Fox gibi ünlü isimler bu modayı benimserken, düşük belli blucin talebi, küresel moda alışveriş platformu Lyst’te yüzde 58 arttı. Yeniden satış uygulaması Depop’ta, aramalar son üç haftada yüzde 36 yükseldi. Moda uzmanları, bu eğilimin, Z kuşağının 90’lar ve 2000’ler kıyafetlerini tekrar tercih ettiği “Y2K” olarak adlandırılan stiliyle ilgili olduğunu söyledi. Lyst’in içerik lideri Morgane Le Caer “Düşük bel blucinlerden, straplez üstlere ve kadife eşofmanlara kadar 2000’lerin trendleri, Z kuşağı müşterileri ve TikTok kullanıcıları arasında kayda değer bir geri dönüş yaptı” dedi.

Haberin Devamı

Z kuşağı modayı ters yüz etti