21.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER
ABD’de 1998 - 2004 yılları arasında ekranlara gelen “Sex and the City” dizisinin HBO Max tarafından yıllar sonra tekrar çekilen “And Just Like That” adlı yeni sezonu, henüz yayınlanmadan moda dünyasını altüst etti. TV dünyasının en ikonik yapımları arasında yer alan ve 9 Aralık’ta ilk iki bölümü yayımlanacak olan dizinin başrol oyuncusu Sarah Jessica Parker’ın canlandırdığı moda tutkunu gazeteci “Carrie Bradshaw”ın kıyafetleri yıllarca trendleri belirlemişti. Yaz boyunca dizi çekimlerinden paylaşılan fotoğraflar ve geçtiğimiz günlerde yayımlanan yeni sezonun fragmanı da artık 50’li yaşlarda olan Carrie’nin renkli giyim stilinin unutulmadığını gösterdi. Nitekim, dizinin yeniden moda dünyasını ele geçirdiğine dair analizler de gelmeye başladı.
Sarah Jessica Parker, dizideki giyim stiliyle tekrar moda dünyasının da başrolüne çıktı.
Satışları artırdı
Moda arama platformu Lyst, temmuz ayında bir “Sex and the City” klasiği olan “Fendi” marka baget çantalar için yapılan aramaların, yazın çekimlerde Parker’ın bu çantayı taşıdığı görüldükten sonra yüzde 45 arttığını bildirdi. “Terry de Havilland” tasarımı “Lena Non-Stop Disco” ayakkabı Parker’ın bu yaz çekimlerde giymesinin ardından tükendi ve tekrar stoğa girdiğinde ayakkabı tekrar yok sattı. Terry de Havilland’ın satış ve pazarlama direktörü Josh Spurling, “Özellikle Amerika pazarında marka tanıtımında dizinin çok yardımcı olduğunu gördük ve diziden çok sayıda yeni müşteri kazandık” dedi.
Şapka da yok sattı
Benzer şekilde, dizinin başrollerinde yer alan Kristin Davis’in çekimlerde giydiği “Emilia Wickstead” marka elbise ve Parker’ın giydiği “Saint Laurent” ayakkabıyla “Monrowe” etiketli şapka da tükendi. Monrowe’un kurucusu Dani Evans, dizinin yayınlanmasının ardından markasının daha da bilinir hale geleceğine inandığını söyledi. Son olarak, yeni sezonun fragmanının geçen hafta yayınlanmasının ardından Sarah Jessica Parker’ın giydiği tulumun moda editörlerinin dilinden düşmemesi ve gazetelerde köşe yazılarına konu olması “Sex and the City” modasının tekrar dünyayı kasıp kavuracağının sinyali olarak algılandı.
‘Tulum da atağa kalktı’
Şu anda moda kiralama platformu “My Wardrobe HQ”nun başkanı olan Jane Shepherdson, “Tulum dizi nedeniyle kesinlikle bir sıçrama yapabilir. Yeni sezon da modada dizinin geçmişte yaptığına benzer bir etkiye neden olacak” diyerek, Whistles’in CEO’suyken, markanın 2011 yılında Carrie Bradshaw’ın adını taşıyan bir eteği koleksiyonuna eklediğine dikkati çekti. Öte yandan, 2008 ve 2010’da iki devam filmi de çekilen dizi özellikle “Manolo Blahnik” ve “Jimmy Choo” markalarına büyük katkı sağlamıştı. ABD’de lüks mağazalar zinciri Neiman Marcus’a göre, Manolo Blahnik’in satışları dizinin yayınladığı dönemde üç katına çıkmıştı.
Yeni sezonda “Sex and the City”nin 3 ana karakterini canlandıran Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall ve Kristin Davis’i, kostüm tasarımcıları Molly Rogers ile Danny Santiago giydirdi.