28.11.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER SERVİSİ
Şükran Günü’nden sonraki ilk cumaya denk gelen Kara Cuma gününün özelliği mağazaların normalin üstünde bir indirim uygulaması. Kara Cuma, bu yıl da insanların mağaza önlerinde sabahlaması, yaşanan izdihamlar ve kaosla gündeme geldi. ABD’de Kara Cuma dolayısıyla mağazalar dolup taşarken, Kentucky’de iki adamın kavga ettiği görüntüler internette paylaşım rekorları kırdı. Neredeyse bütün ABD vatandaşlarının işi gücü bırakıp mağazalara akın ettiği günde, 140 milyon kişinin alışveriş yapması ve 4 gün boyunca 32 milyar dolar para harcanması bekleniyor.
İngilizler internete yöneldi
İngiltere’deki alışveriş merkezlerinde ise Kara Cuma izdihamının yerinde yeller esti. Vatandaşlar mağazaları es geçerek internet üzerinden alışverişe yöneldi. Ülke tarihinin en büyük dijital satışları gerçekleşti. Geçtiğimiz yıla göre yüzde 60 oranında artan satışlarda 4 milyar 400 milyon TL harcandı.
Kara Cuma nedir?
Kara Cuma’nın nasıl ortaya çıktığıyla ilgili farklı rivayetler bulunuyor. Bunlardan en yaygın olana göre, Philadelphia’da ilk kez 1961 yılında alışveriş nedeniyle ortaya çıkan kaos ortamı ve trafik, o gün gazetelere ‘Kara Cuma’ tanımlamasıyla manşet oldu. Bu sayede bir kalıp haline gelen ‘Black Friday’, markaların tüketimi artırmak ve iskontolu ürünlerin satışını sağlamak için kullandığı bir reklam haline geldi.