08.07.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Ayşim ÖZGÜR - Moda - aysim.ozgur@milliyet.com.tr
Paris’te düzenlenen Haute Couture Haftası, bugüne dek moda ajandasının en seçkin etkinliklerinden biri olarak anıldı. Bunun başlıca sebebi, alım gücü oldukça yüksek bir kitleye hitap ediliyor olması elbette. Defileler hazır giyim şovlarının aksine bir haftaya değil, üç güne yayılıyor ve her bir şovun dekoru için sanat eseri niteliği taşıyan tasarımlar yapılıyor. Üstelik organizasyonun takviminde yer alacak markalar da büyük titizlikle seçiliyor. Yani, bugüne dek öyleydi.
Titizlikle hazırlanan hazır giyim koleksiyonları
Aslında titiz seçimlerden ödün verildiği söylenemez. Fakat artık organizasyonla ilgili önemli bir yenilik var: Paris Haute Couture Haftası’nın kapısı artık hazır giyim koleksiyonu tasarlayan misafirlere de açık. Chambre Syndicale de la Haute Couture, yani Haute Couture Sendikası’nın, bu sezon etkinliğe Amerika kökenli iki marka olan Proenza Schouler ve Rodarte’yi de davet etmesi, küresel moda endüstrisinin değişen ihtiyaçlarına verilen bir cevap olarak görülüyor.
Bu yeni markalar sayesinde, couture sahnesi farklı kitlelerin de ilgi odağı haline gelirken, hazır giyim markalarına Paris’teki özel couture dikim atölyelerini kullanabilme şansı tanındı. Sonuç, belki de hiç olmadığı kadar ince detaylarla bezenmiş koleksiyonlar. Bakalım önümüzdeki sezonun misafirleri kimler olacak ve farklı platformlar arasında kurulan bu köprü, uzun vadede endüstriye nasıl yansıyacak...
Öne çıkanlar
Pamuk helvayı andıran tül elbiseleri tasarım imzası haline getiren tasarımcı Giambattista Valli, Paris Haute Couture Haftası’nın da en çok konuşulan isimlerinden biriydi.
Her couture şovuyla hayal gücümüzün sınırlarını zorlayan Chanel ve Christian Dior, iddianın çıtasını yine düşürmedi. Dior 2017-18 Sonbahar / Kış Koleksiyonu, İtalyan sanatçı Pietro Ruffo’nun tasarladığı, Asya ormanı temalı özel bir sahnede tanıtıldı. Karl Lagerfeld ise Chanel defilesi için Grand Palais’yi Eyfel Kulesi temasıyla donattı.
Daha önce Emilio Pucci ve Roberto Cavalli’nin kreatif direktörlüğünü yapan Peter Dundas da, kendi adını taşıyan markasının ilk koleksiyonunu tanıttı. “Kadınların kendilerini baştan çıkarıcı hissetmesini istiyorum” diyen Dundas’ın sıkı hayranları arasında Beyonce ve Kim Kardashian da var.