21.03.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Ayşim ÖZGÜR - Moda - aysim.ozgur@milliyet.com.tr
Genç nesli her ne kadar son yıllarda Tokyo’dan ortaya çıkan alternatif ve çılgın moda akımı “harajuku”nun etkisinde olsa da Japonların geleneksel giyim anlayışı işlevsellik, sadelik ve zarafet üzerine kurulu. İşte bu anlayış, 2015 ilkbahar-yaz sezonunda Marni’den Alexander Wang’e, Gucci’den Phillip Lim’e kadar pek çok marka ve tasarımcıya ilham veriyor, podyumun ardından vitrinler de Uzakdoğu’yu zarifçe selamlıyor.
Keten, pamuklu, saten, ipek kumaşlar tercih edin
Japon modası deyince aklınıza yalnızca kimonolar gelmesin. Can alıcı noktasını kimonolar oluştursa da judo kemerlerinden sakura ağaçlarını anımsatan çiçek desenlerine, ejderha motiflerinden köşeli omuzlara kadar her şey bu trende dahil.
En az formlar ve desenler kadar materyallerin de önemini unutmamak gerek. Gücünü minimalizmden alan Japon giyiminde materyaller de çok önemli. Keten, pamuklu gibi doğal kumaşlar ya da ipek ve saten kıyafetlerinizi kostüm gibi görünmekten çıkarıp günlük hayata adapte etmek için ideal.
Alışveriş
- Gri orkidelerle süslü, jakarlı Fendi kimono bu trende e n lüks haliyle uyum sağlamak isteyenler için. Fiyatı 2.270 avro.
- The Body Shop’un yeni serisi Fuji Green Tea, yeşil çaylı özüyle Japon kadınlarının güzellik ritüellerini yakalıyor. Kolonyanın fiyatı 59.90 TL.
- Bu sezon japonların minimal terlikleri de modern yorumlarıyla karşımızda. İnci’deki sandalet 237 TL.
Rock şıklığı ve 70’lerin ruhu
Sisley’de bu sezon rock şıklığının ve 70’ler ruhunun öne çıktığı parçalar var
Türkiye’deki modaseverlerin uzun yıllardır tanıdığı İtalyan markası Sisley, son iki yıldır değişim içinde. Yenilikler, markanın kreatif dümenine daha önce Cerruti 1881 ve CK by Calvin Klein ile de çalışan Pier Davoli’nin gelmesiyle başladı, ardından Georgia May Jagger, Julia Restoin-Roitfeld gibi stil ikonlarının yer aldığı genç ve çağdaş kampanya çekimleriyle yükselişe geçti.
Mağazası Chane ve Balenciaga ile şıklık yarışında
Bu yaz sezonununda, şehir hayatının her haline uygun bir gardırop yaratan markanın bir sonraki koleksiyonunu görmek, yenilenen mağazalarını ziyaret etmek ve Davoli ile tanışmak için Venedik’teydim. Davoli markanın özüne ve değerlerine sadık kalarak, onun modern ve enerjik taraflarını öne çıkarmak istediklerini söylüyor. Tam da bu yüzden yaz koleksiyonlarında hem kadın hem de erkek için sportif detayların, rock şıklığının ve 70’ler ruhunun öne çıktığı bir koleksiyon hazırlamışlar.
Renk blokları, dijital baskılar ve floral desenlerle daha çarpıcı hale gelen parçalar arasında ofisten çıkıp yaz gecelerine uyum sağlayabilecek pek çok seçenek var. Benim favorilerim ise yaprak desenleriyle egzotik bir hava estiren elbiseler, rüzgarlıklar ve hippi döneminin özgürlüğünü yansıtan bol paça pantolonlar oldu.
Markanın Venedik’teki mağazasının, aynı bölgede bulunduğu Balenciaga, Chanel gibi modaevlerinin butikleriyle şıklık yarışında olduğunu ve yeni sezonu Türkiye’de de daha iddialı bir şekilde karşılamaya hazırlandıklarını da söyleyebilirim.