23.09.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
ÖZGE TABAK - ozge.tabak@milliyet.com.tr
Dünyada önemi giderek artan yaparak öğrenim içerikleriyle çocuk ve gençlere hayallerine ulaşma cesareti kazandırmak, analiz ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek amaçlarıyla 2014’te yola çıktı Jr.Robotics Bilim Okulu. İstanbul’un Ataşehir, Beşiktaş ve Çekmeköy ilçelerinde uyguladığı atölyelerde, dünyada STEM olarak bilinen Bilim (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) öğretim metotlarını kullanıyor.
Eğlenceli öğrenme
Jr.Robotics Bilim Okulu kurucusu Burhan Şengün “Yalnızca sınava dayalı sistemlerin çocukların düşünme becerilerini geliştirmediği ortada. ABD, Finlandiya gibi eğitimde öncü ülkelerin uyguladığı bu modelin dahil olduğu atölye çalışmaları yapmaktayız. Yeni dünya ekonomisini hayal kuran toplumlar dizayn ediyor. STEM modelinin uygulamalarının temelini çocukların erken yaşlarda bilimsel bilgiyle karşılaşmalarını sağlayan etkinlikler oluşturuyor. Atölyelerde çocukları düşünmeye ve hayal ettirmeye yönelik çalışmalar yapıyoruz” diye anlatıyor.
STEM modelinin çocukların mantıksal düşünme becerilerine katkıda bulunduğunu, teknolojinin doğasını açıklamayı ve anlamayı sağladığını söylüyor. Konuları daha eğlenceli öğrendiklerini de ekliyor.
Jr. Robotics’te anaokulu, ilkokul, ortakokul ve lise düzeyleri için sunulan farklı kurslar var. Verilen atölyelere örnek olarak ise lego robotik ile kodlama, 3D tasarım ve 3D printer ile üretim, Scratch ile kodlama (kendi oyununu yap), sanat gerçeklik uygulamaları gibi isimleri sayabiliriz. Bu noktada Şengün, kodlama ve robotik eğitimlerinin öneminin altını çiziyor: “Dünyada teknoloji sınıflara girdi ve eğitimde dijital dönüşüm hızla devam ediyor. Kodlama ve robotik eğitimleri ABD eski başkanı Obama’nın konuşmasıyla bütün dünyada önem kazandı. Yapay zeka ve robotlar önümüzdeki zamanlarda günlük hayatımıza da girecek. İnsanların duyu organları ne kadar önemliyse robotlara hakim olmak için de çocukların sensör ve kodlama eğitimlerini, birbirleriyle haberleşen nesnelerin eğitimini almaları o kadar önemli. Aynı zamanda artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik eğitimleri sınıflarda yerlerini almalı. Katman teknolojileri ve 3D yazıcılar artık okullarda açık üretime teşvik etmekte. Açık kaynak kodlar bilgiye çok daha kolay ulaşılmasını sağlamakta. Gelişmiş ülkelerde de çocuklar son birkaç yıldır bunun üzerine yoğunlaşmış bir eğitim alıyorlar. Kodlama konusuna gelince, kodlama algoritmik düşünme becerilerini kazanarak hayata dair sorunlarda da yaratıcı düşünme ve problem çözmelerini kolaylaştırıyor. Ayrıca kodlama öğrenmek sadece çocuklarımızın değil ülkemizin geleceği için de önemli. Ülkemizin ileri seviyede olmasını istiyorsak kullandığımız metodları değiştirecek araçlar ve teknolojide uzmanlaşacak yeni nesile ihtiyacımız var. Sadece oyun oynamayan, oyunları kendi yazan bir nesil geliyor.”
“21. yüzyılın becerilerini kazandırmayı hedefliyoruz”