02.04.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
Ece Emre ece.emre @ gmail.com
Çok sayıda şampiyonluğubulunan, defalarca uluslararası şampiyonalarda yarışmış ralli pilotumuz Volkan Işık, geçtiğimiz günlerde iki yıldır hazırlığını yaptığı yerli yarış otomobilini tanıttı. Volkicar adını verdiği bu aracın ülkemizde üretilen ilk yarış otomobili olma özelliğini taşıdığını da belirtti. Volkan Işık’la Londra Camping’de buluştuk. Röportaja başlamadan önce Volkan Işık, bize Volkicar’ın “marifetlerini” göstermeye başladı. Otomobiliyle 360 derece dönerken arabayla bir bütün olmuş gibiydi. Volkicar göründüğünden çok daha büyük. Ayrıca Volkan Işık’ın tabirleriyle “sevimli, erişilebilir, hırçın ve kuvvetli”.
*Volkicar projesi nasıl gelişti?
Uzun yıllar otomobil sporlarıyla uğraştım. Her zaman bu sporun daha iyi anlaşılması ve daha çok sevilmesi için bir çabam olmuştur. Kafamda hep insanların daha rahat erişebileceği yarış otomobilleri yapma fikri vardı. Dünyada görmüş olduğum örnekler de beni etkiledi ve 2008’de karar verdim. Kriz başladı ve ben bu işe başladım. Türkiye’de otomobil sporlarına meraklı çok insan var. Amacım bu insanların bu sporu yapabilmeleri için daha ekonomik şartlarda ve daha rahat ortamlarda yarış yapma heveslerini gidermekti.
* Aracın yapımı ne kadar sürdü?
İlk prototip araç beş ayda çıktı. Onda istediğimizi yüzde 99 oranında elde etmiştik. Ancak geliştirilmesi, eksiklerinin tamamlanıp üretilebilir hale gelmesi için çaba sarf etmemiz gerekti. Federasyondan da onay aldık.
* Aracın ne gibi özellikleri var?
Ağırlığı 550 kilo. Aracı ürettikten sonra elektrikli geri vites uygulaması yaptık. Hafif bir araç olmasına rağmen maksimum düzeyde güvenli olması için özen gösterdik. Aracın içerisi çok rahat. Ben 1,92 boyundayım ve içeride sıkışmıyorum.
* Şu anda kaç tane üretildi?
İki tane var. 24 tane daha yapacağız. Bunların üretimine de başladık. Otomobiller el yapımı. Üç günde bir tane çıkıyor.
“Yaklaşık 1 milyon dolar harcadım”
* Kaç kişilik bir ekiple çalıştınız?
Avitaş’ın ortaklarından Halid Avdagiç’le paylaştım projemi. O da katıldı. Daha sonra otomobil konusunda bana göre Türkiye’de tek olan ve Avrupa çapında otomobil yapabilecek olan arkadaşım Enes Elver de katıldı. Selçuk Yurdaçalışan’ın da çok önemli katkıları var. Toplamda 10 kişilik bir ekiple yola çıktık.
* Araç benzinle mi çalışıyor?
Benzinle çalışıyor ve içinde motosiklet motoru var. Bu bir konsept aracı. Motor dışında her şeyi Türkiye’de imal ediyoruz.
* Maksimum hızı ne kadar?
Maksimum 150 km ama istersek yarım saat içinde 200’e yükseltebiliriz. Değişebilir bir şekilde planladık.
* Aracın finansörü siz misiniz?
Ben finanse ettim. 26 tane aracın toplam maliyeti yaklaşık 1 milyon dolar.
* Otomobilin satışı ne zaman başlayacak?
İlk üretilen 26 otomobili satmayacağız, yarışa sokacağız. Bu seneki hedefimiz 60 tane otomobil yapmak. Fiyatı şu an için 14 bin 500 lira olarak belirledik. Ama bu rakamdan Türkiye’de satış yapmayı düşünmüyorum, daha düşük olacak. 24 taneyi ürettikten sonra fiyat rakamını net olarak bulacağım. 2012’den itibaren Türkiye’de satışa çıkacağız.
“Volkiler kendi içlerinde yarışacak”
* Volkicar’ı yarışlara da sokacak mısınız?
Bir başka araca karşı yarışmayacak. Bütün Volki’ler kendi içlerinde yarışacak. 24 tane Volki, V1 Challange adında bir şampiyonaya katılacak. Şehir içindeki kapalı yarış pistlerinde insanlara yarışma lezzeti verecek.
* Başka otomobille yarışsa sonuç ne olur?
Avrupa’daki kendine denk otomobillerle kıyasladığımız zaman Volki biraz daha farklı. Ben bu otomobili kullananın ve seyredenin keyif alması için yaptım.
* Aracınıza karşı ilk tepkiler nasıldı?
Kısmen sergilediğimiz özellikleriyle çok beğenildi. Yarış ortamında göründüğü zaman daha da sevilen bir otomobil haline gelecek.
* Günlük hayatta hangi otomobili kullanıyorsunuz?
Çoğunlukla motosiklet kullanıyorum. İstanbul trafiğinde böyle rahat edebiliyorum. Otomobil olarak da Porsche tercih ediyorum.