CumartesiLondra sokaklarında DB Berdan renkleri

Londra sokaklarında DB Berdan renkleri

06.04.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Deniz ve Begüm Berdan’ın birlikte kurduğu moda markası DB Berdan, uluslararası platformlardaki yerini sağlamlaştırıyor. Rengarenk stilleri ve sokak modasının ruhuna hitap eden formlarıyla öne çıkan markayı Londra’da yaratıcılarından dinledik.

Londra sokaklarında DB Berdan renkleri

Moda dünyasında kardeş, yakın arkadaş, sevgili ve hatta evli olan pek çok tasarım ikilisi var ama anne-kız formülüne pek rastlandığı söylenemez. Deniz ve Begüm Berdan ise yalnızca birlikte bir moda markası yaratmakla kalmayıp bu markayla dikkat çekici işlere de imza atarak iyi bir örnek olmayı başarıyor. Forbes dergisinin geçtiğimiz haftalarda yayınladığı “2019’da takibe alınacak 12 kadın giyim markası” listesinde, DB Berdan’ın “süper yaratıcı” sözleriyle tanımlanıyor oluşu bunun en iyi kanıtlarından ancak gurur verici haberler bununla da sınırlı değil. Zira tüm dünyada çok sevilen online alışveriş sitesi asos.com, seçkisindeki pek çok prestijli markanın yanına DB Berdan’ı da ekledi. Satışa sunulan koleksiyonun kısa sürede gördüğü ilgiye bakılırsa bu işbirliğinin devamı da gelecek.

Haberin Devamı

Her defile ile yeni bir hikâye

Markalarını İstanbul’da kuran ve bir süre önce Londra’yı merkez üsleri olarak belirleyen ikili, şimdilerde her iki şehrin moda haftasında da koleksiyonlarını sergilemeye devam ediyor ve markalarını “anaerkil” sözüyle tanımlıyor. Kendi annesi tekstilci olan, yani modayla iç içe büyüyen Deniz Berdan’a göre kızıyla birlikte çalışmanın pek çok güzel yanı var. En önemlisi ise Begüm’ün geniş vizyonu sayesinde yenilikleri yakından takip edebilmek. “Koleksiyonun fikir aşamasında aynı noktada buluşmak zaman alıyor ama sonrasında her şey akıp gidiyor. Desenleri ben çiziyorum; silüetlere, kalıplara birlikte karar veriyoruz” diyor tasarımcı yaratım süreçlerini anlatırken. London College of Fashion’da kostüm tasarımı üzerine eğitim alan Begüm için, modanın en kuvvetli yanı insana dair hikâyeler anlatmaya olanak veriyor oluşu. Bu yüzden on üçüncü sezonunu yaşayan markalarının sunumlarında ve şovlarında profesyonel modellerin yanı sıra ‘gerçek’ insanları da podyuma çıkarıyorlar. “Karakter yaratmak, karakter çözümlemek ve insanların bir kıyafeti giydikten sonra o kıyafetin rolüne bürünmesi hep ilginç geldi bana. Her ne kadar kitabı kapağına göre yargılamamak gerekir dense de bunun mümkün olduğunu düşünmüyorum” sözleriyle anlatıyor Begüm Berdan düşüncelerini ve ekliyor; “Hepimiz istesek de istemesek de kıyafetlerimiz aracılığıyla mesaj veriyoruz ve karşımıza çıkan insanları görsel olarak tarayarak tavırları hakkında fikir yürütüyoruz. Bu yüzden isteğimiz hikayelerimizi güçlü tutup, hedef kitlemiz olan insanlara da o gücü hissettirebilmek.”

Haberin Devamı

Milliyet

Yaz koleksiyonlarının ilham kaynağı Umay Ana

Deniz ve Begüm Berdan şubat ayında Londra Moda Haftası’nda tanıttıkları 2019-2020 Sonbahar-Kış koleksiyonlarını ufak tefek dokunuşlarla farklılaştırarak Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul’da da sundu. Koleksiyon, LGBTQ bireylerin moda dünyasında nesneleştirilmesine karşı çıkma fikriyle oluşturulmuş. LGBTQ’nun herhangi bir bireyinin klişeleştirilmesine baş kaldırırken özgün ve cesur stiller ortaya koyan markanın 2019 İlkbahar/Yaz koleksiyonuna ilham veren ise modern minyatür sanatçısı Murat Palta’nın “Gods, Monster and Men” isimli eserindeki Umay Ana karakteri. “Türk mitolojisinde önemli bir yere sahip olan Umay Ana, hem aşk tanrıçası hem savaş tanrısı. Gün ışığında görüldüğünde savaşçı bir erkek; geceleriyse aşkı temsil eden anaç bir karakter.

Haberin Devamı

Bu koleksiyonla herkesi kendi köklerini hatırlamaya çağırdık” diyen tasarım ikilisi, amaçlarının özgün formlar, renkler ve desenlerle yeni hikayeler anlatmaya devam etmek olduğunu söylüyor.