30.06.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Özge Tabak - ozge.tabak@milliyet.com.tr
Instagram’ın yiyecek ve içecek tercihlerimizde de gitgide belirleyici olmaya başladığı şu günlerde, hem damakları hem de gözleri doyururken bir yandan da “follower”larınızı mutlu edecek bir mekan çıktı karşıma: The Crazy Company. Kadıköy Yeldeğirmeni Mahallesi’nde hizmet veren The Crazy Company, “Türkiye’nin ilk Milkshake Barı” olarak konumlandırıyor kendini.
Yüzlerce çikolata ve bisküvi
Mekan sahibi Birkan Akın, Londra’da doğup büyümüş. Kendini “milkshake stilisti” olarak tanımlıyor. 19 yaşındayken hazırladığı ilk milkshake’le başlayan yolculuğu, İstanbul’a taşınıp milkshake barı açarak hayalini gerçekleştirmesiyle devam etmiş. Lezzet kadar görselliğin de günümüzde çok önemli olduğunun farkında. “Milkshake’i bir sanat olarak görüyorum” diyor. Instagram’da paylaşmadan önce bir milkshake’in tasarımı üzerinde haftalarca çalıştığını söylüyor. En lezzetli ve görsel olarak da en güzel milkshake’leri sunabilmek adına bu deneme süreçlerinde 12 kilo almış. Türkiye’de genel anlamda bir milkshake kültürü olmadığından bahseden Akın’ın hedefiyse bu durumu değiştirmek... The Crazy Company’deki konsept herkesin kendi milkshake’ini yaratıyor olması. Öncelikle üç boyuttan birini seçerek başlıyorsunuz işe. Sıra ürünlere geliyor sonrasında. Yerli ve yabancı onlarca çikolata ve bisküvi, çikolata ve fındık kremaları, fıstık ezmesi, tahin, pekmez hatta Türk kahvesi tercih edebileceğiniz 80’den fazla seçenekten bazıları... Sonra meyvenizi seçiyorsunuz; çilek, muz ya da frambuaz. Çikolata, karamel ve çileğin aralarında olduğu sosunuzu belirliyorsunuz. Ve son olarak da ekstra olarak donut, cheesecake ya da waffle seçeneklerinden biriyle taçlandırıyorsunuz milkshake’inizi.
Bu kadar çok seçenek arasında neyi tercih edeceğini bilemeyen, karar vermekte zorlananlar içinse şöyle bir uygulama var: Risk kutusundan numara çekiyorsunuz, çektiğiniz numaraya denk gelen lezzetlerle hazırlanan tarif sunuluyor size. Tatlıya düşkünseniz mutlaka risk alın derim, yeni keşifler yapma şansınız var. Son olarak mekanda diyette olanlar da düşünülmüş, menüye yakında fitshake’ler ekleniyor...
The Crazy Company’nin müşterilerini, Instagram’da görerek denemek isteyen tatlıseverler kadar, ürünlerin fotoğrafını çekmek üzere gelenler de oluşturuyor. Yani yan masanızda, bol ekstra ürünlü siparişlerini farklı açılardan çekerek post’lamaya çalışan gençleri görürseniz şaşırmayın. Mekanın Instagram sayfası
@thecrazycompany’nin de 13
milyona yakın takipçisi var. “Hem midem hem gözüm hem de Instagram account’um bayram etsin” diyenler için...