Doksanlı yılları kasıp kavurduktan sonra gardıroplarımızın ve hafızalarımızın en karanlık yerlerine atılan bel çantaları, bir süredir moda dünyası sınırlarına kesin dönüş yapmaya çalışıyordu ve görünüşe bakılırsa başarılı da oldu. Bu yaz Anna Sui, Jean Paul Gaultier, Manish Arora gibi markaların podyumunda karşımıza çıkan bu çantalar elbette artık eskisi kadar hantal görünmüyor. Zira tasarımcıların dokunuşu ve aradan geçen yıllar bel çantalarını deri, süet gibi materyallerin etkisiyle daha ağırbaşlı bir havaya sokarak formlarını da değiştirmiş.
Artık göbeğin altına kaçak kat gibi yayılmak yerine; kare, üçgen gibi farklı şekillerde ve kalıp olarak duruyorlar. Eğer bel çantalarına bakıp “Aslında o kadar da kötü değiller” diyorsanız üzülmeyin, bu sezondan sonra kimse sizi suçlamaz. Bu arada İngilizcede “fanny pack”, “waist bag” ya da “belt bag” isimleriyle anılan bu çantalara “freebag” demenin yalnızca Türkiye’ye özgü olduğunu da söylemeden geçmeyeyim.
Bir varmış bir yokmuş
Anlık, görüntülü mesajlaşma uygulaması Snapchat moda dünyasının yeni eğlencesi. Modaevleri gençleri bu uygulamayla yakalıyor artık
Bir uygulama varmış, yollanan mesajlar 10 saniyede kendini imha ettiği için birbirine çıplak fotoğraf yollayanlar kullanıyormuş.” Snapchat yaklaşık iki yıl önce bu özelliğiyle çok konuşulmuştu. Şimdilerde bu uygulamayı her gün yaklaşık 100 milyon kişi kullanıyor.
Kimse reklam izliyor gibi hissetmiyor
Moda dünyası durur mu? Önce New York’lu tasarımcı Rebecca Minkofff, 2014 yaz koleksiyonunun ön gösterimini Snapchat’le yaptı, ardından Valentino ve Stella McCartney kulis görüntülerini paylaştı. Yeni olan markaların bunları paylaşması değil elbette. Snapchat’in diğer sosyal medya uygulamalarına göre önemli farkları var. Görüntüler 24 saat içinde yok oluyor ve mesajlar yalnızca paylaşılmak istenen kişiler tarafından görülüyor.
Kullanıcı kitlesinin önemli bölümü 13-25 arası yaş grubundan oluşan uygulamada, markalar kendilerini takip etmek isteyenleri arkadaşları olarak ekleyerek ya da “My Story” özelliğiyle reklam yapabiliyorlar. Ama bu reklamlar öyle eğlenceli ki kimse kendini reklam izliyomuş gibi hissetmiyor.
Uygulamanın bir de editörlerin seçtiği en iyi paylaşımları derleyerek kullanıcıya sunma özelliği var. Örneğin geçtiğimiz aylarda ana sayfadaki “Canlı” sekmesinde New York Moda Haftası’ndan görsel paylaşımların yer aldığı 117 saniyelik bir içerik hazırlanmıştı. Görüntülerin üzerine eklenen emoji’ler ve el yazıları da markaların kişiselleştirdikleri küçük hikayeleri anlatmalarını kolaylaştırıyor.
Türkiye’de snapchat’i ilk kullanan marka Mavi oldu ve reklam yıldızları Serenay Sarıkaya-Kerem Bürsin ikilisiyle Snapchat röportajı yaptı. Alışveriş sitesi Morhipo uygulamayı kupon kodları paylaşarak kullanıyor. Model Gigi Hadid (doublewgiforce), blogger Leandra Medine (man_repeller), Lucky dergisinin yayın yönetmeni Eva Chen (theevachen212) takip edebileceğiniz eğlenceli isimlerden.