Cumartesi"Çizgi"li reklamlar

"Çizgi"li reklamlar

06.12.2002 - 00:00 | Son Güncellenme:

Televizyon reklamlarında sık sık kullanılan mizah, ünlü karikatüristlerin çizgileriyle yazılı basındaki ilanlara taşındı

Çizgili reklamlar

Doğadan ürünleri de "çizgili ilanlar"la tanıtılıyor. İllüstratör Gürcan Özkan, yarattığı "kentli, çalışan kadın"ı ofiste, evde, spor salonunda, yolda Doğadan ürünleri kullanırken çiziyor.Sütaş Kurumsal İletişim Müdürü Sedat Pişirici "Bildiğim kadarıyla biz ilkiz. Sütaştan önce bir gazetede, her gün aynı sayfada karikatür bandı biçiminde yayımlanan başka bir ilan olmadı" diyor. Doğadan ilanlarının fikri ise Solaris reklam ajansından Murat Kayaya ait. "Ürünün hedef kitlesi 25-45 yaş arası, kentli, eğitimli, vücuduna ve sağlığına özen gösteren, spor yapan, doğal beslenmeden yana çalışan kadınlar. Biz bu kadınların yaşam tarzı içinde bu ürünlerin yerini anlattık" diyor Kaya.İlanda ünlü bir model kullanmak yerine çizgiye başvurmalarının nedenini ise "Ünlü mankenlerin seveni olduğu kadar sevmeyeni de var" diye açıklıyor. "Bir de modellerin kendilerine ait bir hayatları var. Biz ilandaki kadının hayatını kurgulamak istedik. Biraz Ally McBeal dizisindeki karakterden esinlendik ama bize yakın öğeler de kattık içine. Doğadan kadınının çocuğu var mesela." Son günlerde gazete ve dergi sayfalarında "çizgili ilanlar" göze çarpıyor. Penguen dergisi çizerlerinden ünlü karikatürist Selçuk Erdemin karikatürleri Hazır Kart ilanlarında kullanılıyor. Faruk Bayraktar, Hürriyet gazetesinin arka sayfasında her gün yayımlanan Sütaş çizgi bandını hazırlıyor. . "Ürünü tanıtmaya yönelik düşünmüyorum, esprimi yapıyorum" Erdem "Hazır Kartın teklifini kabul ettim çünkü bana önerilen, karikatür çizmemdi. Normalde yaptığım şeyi yapıyorum yani. Ama bu kez bir ilan için karikatür çiziyorum. Hatta bazen ürünle pek ilgisi olmayan karikatürler de çiziyorum" diyor. "Bir de tabii benim ismim zaten yeterince bilindiği için markayla özdeşleşme, markanın arkasında adımın kaybolması gibi endişeler hissetmedim. O ilanlar da kendi köşem gibi... Köşem için nasıl espri seçiyorsam, ilan için de aynı şekilde çalışıyorum. Bunun dışında ilan için özel, direkt ürünü tanıtmaya yönelik karikatürler yapmıyorum." Hazır Kart gazete ilanlarında Selçuk Erdemin karikatürlerini kullanıyor. Erdem, Hazır Kart için her ay beş karikatür çiziyor. "Birkaç ay sürecekti, ilgi görünce süresi uzadı" "Bu proje bana teklif edildiğinde bu ilanların yalnızca birkaç ay devam etmesi planlanıyordu. Ancak gelen olumlu tepkiler üzerine bu süre uzatıldı. Şimdi farklı mecralarda yer alması planlanan yeni projeler de var" diyor Bayraktar.İlan-karikatürlerin arkasında Bayraktar ile beraber bir ekip var. "Önce ekip olarak kendi aramızda espriler üretiyoruz. Ortaya çıkan bu işleri Sütaş ve ajansla birlikte değerlendiriyoruz. Hangi karikatürlerin yayımlanacağına böyle karar veriliyor." Hürriyet gazetesinin arka sayfasında her gün Sütaşın karikatür bandı görünümünde ilanları yayımlanıyor. Bu karikatürlerde Faruken Bayraktare imzası var. "Çizgiyle anlatım ürünün göze çarpmasını kolaylaştırdı" "Beş farklı ilan hazırlandı. Bir kadının bir gün içinde bulunabileceği 5 farklı nokta var ilanlarda. Evde, ofiste, spor yaparken, vs.""Reklam ajansı da firma da bu serinin devam etmesini düşünüyor. Bir afişle veya takvimle bunun arkasını getirelim diyoruz." Doğadanın gazete ve dergilerde genellikle arka arkaya yayımlanan ilanlarındaki illüstrasyonları Gürcan Özkan çiziyor. Çalışan kadının gündelik hayatından kesitlerle ürün arasında bağlantı kuran Özkan "Bana bu öneriyi getirdiklerinde zaten ne istediklerini büyük oranda belirlemiş durumdaydı ajanstakiler. Çizgiyle anlatım sayesinde Doğadanın diğer ürünlerden sıyrılacağı, göze çarpacağı düşünüldüğü için karikatürize bir illüstrasyon tekniği kullandık" diyor.

Yazarlar