Geçtiğimiz hafta Antalya’da Uluslararası Resort Turizm Kongresi’ne katıldıktan sonra yüreğime biraz olsun su serpildi. Kasım ayında Antalya’da otellerin dolu olmasına çok sevindim. Denizbank’ın sponsorluğunda gerçekleşen kongrede Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş gibi duayen bir bankacının, turizm sektörüne yaptığı katkıları dinlerken gerçekten çok duygulandım. Turizmin istikrarlı bir kur istediğini söyleyen Ateş, Türkiye’nin dinamiklerinin çok güçlü olduğunun vurgusunu yaptı.
Sektörün geleceği
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Erkan Yağcı, ‘Turizmin Geleceği, Geleceğin Turizmi’ sloganıyla başladığı konuşmasında sektörde dijital dönüşüm zamanı olduğunu vurguladı. Dünyada turizmde yüzde 7 büyüme varken, Türkiye’de yüzde 23 oranında büyüdüğünü, turizmi 12 aya yayarak, ürün çeşitliliğini artırmayı hedefle-diklerini; deniz, kum, güneş üçgeninin dışına çıkıp sağlık, inanç, doğa, kültür ve gastronomi turizmine ağırlık vermek gerektiğini söyledi.
Marka değeri
“Yeterince gelir elde etmek, hak ettiğimiz geliri yakalamak için Türkiye’nin marka değerini artırmalıyız” diyen Yağcı; “Denizlerimizi, şehirlerimizi temiz tutmalıyız. Turistin otelde sürekli kalmayıp, dışarı çıkmasını sağlamalıyız” şeklinde belirtti. KKTC Turizm Bakanı Fikri Ataoğlu, 12 aylık turizm hedefini birkaç yıl önce yakaladıklarını, adada turizmin işleyişinden çok memnun olduklarını söyledi. Jet2 Holidays’in CEO’su Steve Heapy, Türkiye’de turizmin geleceğinin çok parlak olduğunu belirtti. Turistin bagajı otelde bırakıp gideceği şehirde aldığını, hep yenilik peşinde koştuklarını, Brexit’in Türkiye’yi olumsuz etkilemediğini, ülkemizdeki karlılık artışından memnun olduklarını belirtti. Antalya Valisi Münir Karaloğlu ve Belediye Başkanı Menderes Türel’in de konuşma yaptığı kongreye ilgi büyüktü.
Antik kent Perge
Perge Antik Kenti’nde incelemeler yaparken M.Ö. 1200’lü yıllarda insanların şehirciliğe ne kadar önem verdiklerini anladım. Astronomi, geometri gibi fen bilimlerinde kullanılan pergeli, bu şehirde yaşayan matematikçi Apillonios’un bulduğunu da hayretle öğrendim. Rusya’nın yeniden kazanıldığı, Türkiye’nin tanıtımında medyanın yeni rolü, turizmde yeni eğilimlerin anlatıldığı panellerde dinleyici sayısı bir hayli fazlaydı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Timuçin Güler, vizyon sahibi ve gerçekten tanıtım gurusu. Turizmde yenilerden sonra ‘yepyeni’lerle çok daha fazla mesafe alınacağı kesin. Turizmciler artık biliyor ki yenilenmeyen, yenilir! Bacasız endüstri, ülkemize büyük katma değer sağlıyor. Bugünlere getiren herkesin emeklerine sağlık.
KARİDES TARTAR
Malzemeler
5 adet karides
1 çay kaşığı soya sosu
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 adet limonun suyu
1 tatlı kaşığı hardal
1/2 adet kırmızı soğan
1 adet acı kırmızı biber
Yeterince tuz
Yapılışı: Karidesleri, acı kırmızı biberi ve kırmızı soğanı ince ince doğrayın. Geriye kalan bütün malzemeyle bir kabın içerisinde karıştırıp, soğuk servis edin. Afiyet olsun.