18. yüzyılda ‘restoran’ sözcüğü, ‘hasta ya da bitkin birine gücünü kazandırma özelliğine sahip yemek ya da ilaç’ olarak tanımlanıyordu. ‘Restoran’ kelimesi, o yüzyılın bulyonundan, 19. yüzyılın işletmesine, minyatür bir çorba kasesinden görkemli sunuma, duyarlılıktan siyasete gibi tüm geçişleri ayrı ayrı tanımlamıştır.
Son yıllarda yeme içme sektöründe gözle görülür bir büyüme yaşanmasına rağmen sektörde öne çıkan sorunlara çözüm için sürekli alternatifler gelişmekte...
Sigara içilen alanlar
Sigara içme yasağına harfiyen uyan mekanlarda önemli ölçüde düşüş gözleniyor. İnsanların soğuk havalarda bile açık havada soba takviyeleriyle sigara eşliğinde yemeklerine devam ettiği gerçeği azımsanamayacak boyutta. Bu nedenle tente sektörü sürekli inovasyon peşinde.
Alkol alanları evine bırakmaya, portatif motosikletle geri dönmeye, otoparktaki valeye birazdan kalkacağını bildiren elektronik ikaz sistemlerine, VIP odalara varıncaya kadar yeni değişiklikler sektörde yavaş yavaş yer almaya başladı.
TEGTAB platformu
Her soruna ilginç bir çözüm bulma yeteneği olan Türk insanı müthiş bir buluş gerçekleştirdi. “Ne vereyim ağabeyime?”den yola çıkılıp “Sen ağabeyine bir şey vermeden önce ağabeyin neler yiyeceğini gözüyle görsün, başımda fazla durma ihtiyaç duyulduğunda düğmeye basıp seni çağırayım” cümlesinin mantığından yola çıkılarak geliştirilen tablet, müşterinin işini kolaylaştırıyor.
Başkent restoranlarının müdavim müşterisi, Oskar Elektrik’in sahibi Osman Karagöz’le Ankara JW Marriott’un sahiplerinden Mansur ve Mahmut Özdoğan, TEGTAB dijital menü platformumun fikir babaları. Dijital menü platformu sayesinde bir tıkla sipariş alma süreci tamamlanabiliyor.
İşletmeye kazanç sağlayan bu uygulamayı, Tegmos A.Ş. Samsung’un çözüm ortaklığında geliştirdi. İlk uygulamaya tanık olan birisi olarak çok etkilendim.
Çok kapsamlı interaktif platform internet tabanlı uygulanıyor, işletmelerden hiçbir ücret alınmıyor. Menü baskı ve garsonların captain order’ları maliyetinden de kurtarıp anlık fiyat ve görsel değiştirme imkanına kavuşturuyor. Müşterilere yemek yerken pek çok özel uygulama ve avantaj sunuyor.
Geri bildirim imkanı
Sosyal medya uygulamalarıyla entegre olan sistem, işletmelere geri bildirim sağlıyor. Hangi müşterinin daha önce neler yediğini, favori yiyecek ve içeceklerinin neler olduğunu, yemek ve hizmetten memnun kalıp kalmadığını rahatlıkla görebilmeyi sağlayan sistem yeni bir devrim yaratacağa benziyor.