Aylardır konuşulan, Emrah’ın oynayacağı ve haziranda Star’da yayına gireceği duyurulan ‘Unutamadım’ dizisinin yapımcısı Gold Film, diziyi yapmaktan vazgeçtiğini açıkladı. Emrah ve menajeriyse, “Herkes Emrah’a patronluk yapamaz. Hele hele şu anki Faruk Turgut hiç yapamaz” diyerek yapımcı Turgut’un yükümlülüğünün uçak bileti, konaklama gibi ‘seyahat acentası kıvamında’ olduğunu söylediler.
Olay şöyle gelişti.
Star TV Emrah’la anlaştı ve diziyi yapacak uygun bir yapımcı aradılar, daha önce çalıştığı Faruk Turgut’un sahibi olduğu Gold Film’le çalışmaya karar verdiler. Böyle olunca Emrah kendine projenin sahibi, Faruk Turgut’a da ‘seyahat acentası’ rolünü uygun gördü.
Emrah’ın patronluk yapamaz dediği Faruk Turgut, Türkiye’nin en deneyimli ve önemli yapımcılarından. ‘Büyük Yalan’, ‘Berivan’, ‘Hanımın Çiftliği’, ‘Güzel Köylü’, ‘Çilek Kokusu’ gibi onlarca dizinin yapımcısı. Bu eleştiriyi asla hak etmiyor.
Sektörün ilişki durumu: Karmaşık
Peki işler neden bu hale geldi? Kanal yapımcıyı by pass edip oyuncuyla anlaşınca işler karışıyor. İşin doğrusu eskiden yapılıyordu. Yazar senaryosunu yapımcıya getirir, yapımcı yönetmen ve oyuncularını belirler, her şeyini hazırladıktan sonra kanala sunardı. Şimdiyse kanal yapımcıya “Şu hikayeyi yap”, “Bu oyuncuya dizi çek” diyerek yapımcıyı taşeronlaştırmaya başladı. Yapımcı kendi projesini sunsa bile kanal senaryoya, oyunculara müdahale ediyor. Böyle olunca da yazar özgün proje yapamıyor, yapımcı kendi istediği şekilde dizisini hazırlayamıyor.
Üstelik kanallar dizinin devamına hemen ikinci bölümde karar vermeye başladılar. Yapımcılar da ilk bölümde fark edilip izlensin diye astronomik paralar ve şartlarla starların peşine düşüyor. Her şeyin başladığı nokta olan senaryoya nerdeyse en son sıra geliyor.
Yeşilçam’da da, önceki yıllardaki dizi piyasasında da senaristin, yönetmenin, yapımcının bir ağırlığı vardı. Yapımcılar yazarına, kanallar da yapımcısına güvenir, işini teslim ederdi. Şimdi amansız dizi rekabeti içinde kimse kimseye güvenmiyor. Roller birbirine karışıyor.
Dizilerin patronu seyirci
Çözüm belli. Yapımcı önce iyi senaryo bulacak, ardından ona uygun oyuncularla anlaşacak. Kanal da yapımcıya güvenip dizinin fark edilebilmesi için birkaç bölüm fırsat verecek. Aksi halde herkes zarar görür.
Diyeceksiniz ki, bu sektörün meselesi, bizi yani seyirciyi ilgilendirmez. Hayır öyle değil. Dizilerin asıl patronu seyircidir çünkü. Hangi kanal, hangi yapımcı ya da oyuncunun olduğunun bir önemi yoktur. Reyting alamazsa gider.
Seyirci olarak bu kadar çok dizinin yayına girip çıkması kafanızı karıştırıyorsa, benzer dizilerden şikayetçiyseniz, daha kaliteli işler görmek istiyorsanız bu sizin de meseleniz.