Tik tak, tik tak. Vakit yok, aday çok. Hep bir süzüş, kategorize etme çabaları. Boyu boyunaysa, huyu huyuna değil, göz teması uyuyorsa ten temasından eser yok. Karşındakinden çok kendine fırsat vermeme hali, tanımaya, keşfetmeye, yaşamaya...
Vakit dar, insan çok. Bir terlemeden koşma, öğütmeye programlanma hali, radara takılan ne varsa saniyede tarayıp kara boşluğa itiyoruz elimizin tersiyle. Duygumuzdan, benliğimizden önce bir ‘ön yargıdır’ gidiyor at başı. Bir de gece dışarı çıkılmış, kronometrenin düğmesine basılmış, elde tüfek, uzaktaki av indirilmeye çalışılıyorsa... Önünüzü ilikleyip, başınızı hafif sağa indirip ‘çok ayıp’ nidalarını bırakınız, alkolün etkisiyle, hormonlara bir şey oluyor. Tik tak, tik tak. Vakit yok, aday çok. Kapıda, tuvalet sırasında, bar taburesinde, dans pistinde, sigara molasında, hep bir süzüş, en İngilizce tabirle ‘check it out’ hali. Boyu boyunaysa, huyu huyuna değil, göz teması uyuyorsa ten temasından eser yok. Bir tatminsizlik, kulp bulma hali silsilesidir gidiyor. Güç bela fiziksel testi geçtiniz diyelim, geri kalan muhabbet daha çetefilli. ‘Ben’ dese olmaz, ‘biz’ dese tutmaz. Müthiş bir şüphecilik, ardı ardına komplo teorileri, paranoya başlangıcı. Giydiği kıyafete, dekoltesinin çapına, oturduğu yere, içtiği içkiye göre kategorize etme çabaları. Karşındakinden çok kendine fırsat vermeme hali. Tanımaya, keşfetmeye, yaşamaya... Dönüş yolunda yan koltuğun neden her zaman boş olduğunu tekrar düşünün.
GELECEK PROGRAM 15 dakika film arası. Sırada gelecek program fragmanları var. Fragman... Nisan ayı ‘kapalı gişe’ parti ve mekanlarla dolu. Cahide Reloaded, Diesel’in ‘Be stupid’ partisi, Vogue Türkiye lansmanın İstanbul ayağı, 360’ın ‘genç’ işi balıkçısı ve Mert Çiller’in Hardal’ı. Bir de David Guetta hadisesi var. İstanbul gece hayatının fenomeni Cahide, yine her zamanki yerinde, biraz kokoş, biraz arabesk, tam bir etnik sentez! Kadrosu, dansçısı, sazcısı, sözcüsü tepeden tırnağa yenileniyor. Makyajın ötesinde ağır bir estetik operasyondan geçse de özü, sözü yine bir. Süreyya Yalçın’dan hallice. Biraz Ajda, biraz İbo, ama illa ki bir Madonna şovu, gerisi yüksek promilli sosyo-kültürel şoklardan ibaret. Türk halkı bu tadı seviyor, özlenen şahsiyet geri dönüyor.
Markaların, beklenmedik yerde beklenmedik parti sevdası bizi şehrin farklı köşelerine sürükleyecek. Ne bir köşk, ne bir saray. Vogue, sıra dışı bir alanda İstanbul’daki ilk partisini vermeye hazırlanıyor. Nisan sonundaki parti, Paris çıkarması kadar konuşulur. ‘Be stupid’ kampanyasıyla hepimizi aptal eden Diesel için sırada aptallar partisi var. Diesel’in ‘Be stupid’ kampanyası marjinal bir partiyle taçlanıyor. Yer: Eski bir pavyon! Sos olarak Mert Çiller’in organik hardalından; ana yemek olarak 360’ın ‘genç işi’ balıklarından alalım.
Rakı&balık müdavimlerine güzel bir haber: Lucca’nın sokağında eski bir binayı satın alan 360 grubu, burayı gençlere yönelik bir balıkçıya dönüştürecek. Diğer yeni mekanımız ise Hardal. ‘Marca’nın eski sahibi Uğur Karabayır’la ortak, Asmalı Mescit’te ‘Hardal’ı açan Çiller, hamburger ve bira ikilisinin dayanılmaz cazibesini kullanıyor. Mönüde 20 farklı hamburger ve yüzlerce farklı bira var. Hardal’ın afişindeki köpürmüş gazoz şişesini (bira değil gazoz) anlamak biraz güç. Çiller, kimin ‘gazoz kapağını’ açacak?
VINTAGE KOKTEYL SEVDASI
‘Vintage’ sıfatıyla kullanılmayan isim kalmış mıdır? Neye el atsak, ‘vintage’ çıktı. Kıyafeti, arabası, kadını, mekanı derken vintage’ın naif kokulu modası yeme içme kültürüne de dokundu. Londra ve New York’un en ‘hip’ kokteyl barları, vintage sevdasından nasibini almış durumda. Zencefilli, passion fruit’li, narlı en ‘artist’ kokteyller yerini gerçek kokteyllere bıraktı. Gin Fizz, Gimlet, Brandy Alexander, Singapore Sling, Sidecar, Matador, Bloody Mary, White Russian, Kir Royale yeniden, ağız tadıyla içilebilir.