Gelecek yıl yeme içme sektöründe ülkemizde yansımalarını göreceğimiz trendlere bir bakalım...
Türkiye yeme-içme sektöründe geleceği görebilmek için yurt dışına bakmak gerekiyor. Henüz farklılaşma yaratabilecek donanımda bir yapımız olmadığından dolayı dışarıda gördüklerimizi, kendimizce yorumlayıp sunuyoruz. Bir dönemler sanayide Çin’in yaptığı ‘kopyala-sat’ modelini, gastronomimizde uyguluyoruz. Umarım günün birinde yenilikçi ve önder uluslardan bir tanesi olabiliriz. O gün gelinceye kadar, yurt dışında olup-bitenlere bakıp, gelecek yıl ülkemizde yansımalarını göreceğimiz trendlere bir bakalım...
1) Sokak yemeklerinin etkisi
Günümüz şeflerinin en önemli ilham kaynaklarından biri sokak yemekleri. Okul önlerinde, maç sırasında, köşebaşlarında yediğimiz bu lezzetler, bir şekilde restoranların mönülerine girmeye başladı. Türkiye olarak sokak yemeklerindeki zenginliğimiz, bu akımın bizi kolay kolay es geçemeyeceğinin de önemli bir işareti. Tabi ki, bu lezzetleri yaratıcılık ve becerilerini kullanarak doğru şekilde mönülerine sokmak için şeflerin inisiyatif alması gerekecek...
2) Yemeği oluşturan ürünlerin hikayeleri
Yerellik ve yalınlığın tüm dünya gastronomisinde ön plana çıkması ile birlikte, ürünün değeri bir kez daha anlaşıldı. Mönüleri okurken, kullanılan ürünlerin menşeilerine rastlamaya başladık. Bu yaklaşım misafirleri bilinçlendirirken aynı zamanda bir güven duygusu da veriyor. Gıdanın bu kadar deforme olduğu bir çağda, boğazınızdan geçen lokmanın kaynağını bilmek yüreklere bir miktar su serpiyor. Ayrıca yemeğin pazarlanması bakımından da ayrı bir değer taşıyor.
3) Sosyal medyanın etkisi
Sosyal medyada en çok paylaşılan öğelerden bir tanesi yemekler ve restoranlar. Ayrıca sosyal medyada yapılan övgü ve eleştiriler, restoran seçimlerinde belirleyici unsurların başında geliyor. Hiçbir şeyin gizli kalmadığı günümüzde, restoranlara giden misafirlerin beğenilerini ve eleştirilerini yönetmek ayrı bir ustalık gerektiriyor. Bununla birlikte, akıllı telefonlarda hergün farklı bir tanesini gördüğümüz uygulamalarda restoranınızın yer almasını sağlamak başka bir olmazsa olmaz. Eski Türkiye’de kapıya bir tabela asıp, restoranı açardık. Şimdi ise web-sitesinin dizaynından, Twitter hesabınıza, Instagram’da paylaştığınız fotoğraflara kadar birçok detay kurumsal kimliğiniz hakkında önemli ipuçları taşımakta.
4) Modern meyhanelerin yükselişi
Her ülkenin kendine has zenginlikleri var. Meyhane geleneği de bu şekilde, yeme-içme kültürümüzün önemli bir unsuru. Bütün dünyada bu farklılaşmayı yaratan yerel değerler altın çağlarını yaşıyor. DNA’mızda mevcut olan ve gelen turistlere de oldukça ilginç gelen meyhanelerin modern ve rafine bir hale gelmiş olanları yükselişlerine devam edecek. Unutulmamalı ki ülke gastronomisinin dört temel ayağı var; gelenek, kaliteli ürün, yetişmiş ve yaratıcı iş gücü, yeniliğe ve öğrenmeye açık bilinçli müşteri...