Emrah Akçaay

Emrah Akçaay

emrah.akcaay@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Popülarite her alanda olduğu gibi İstanbul gece hayatında yeme - içme faaliyeti gösteren restoranlar içinde önem arz ediyor. Akşam yemeği için tercih edilecek restoranlar ya popüler bir semtte (Etiler, Bebek, Nişantaşı, Ulus, Karaköy gibi) ya da popüler bir alışveriş merkezinde gerçekleşiyor. Bu haftaki yazımın ilk konuğu yaklaşık iki ay önce İstanbul’un en çok tercih edilen alışveriş merkezi olan Zorlu Center’da açılan, Fransız mutfağının başarılı temsilcisi ‘Fauchon Paris’.

Geçtiğimiz sene Anadolu Yakası’ndaki Akasya AVM’de faaliyet gösteren bu restoran, hedeflediği müşteri sayısına ulaşamayınca markasını Avrupa Yakası’na taşımaya karar verdi. Zorlu Center yetkilileriyle yapılan görüşmeler sonucu kendisine ortak kullanım alanında yer bulabilen mekan, yaklaşık bir aylık tadilat süreci sonrası bugünkü halini aldı. Fransız mutfağının seçkin lezzetlerinin sunulduğu restoranda, ‘Kuzu İncik’ ve ‘Fasulye’ gibi Türk mutfağının lezzetleri de yer alıyor.

Haberin Devamı

Aynı anda 75 kişiye hizmet verilen mekanın lezzetleri, bar kısmının arkasında konumlanmış 18 metre karelik bir mutfaktan çıkıyor.

Butik ve şık bir izlenimiyle restoran, her yemek sonrası müşterilerine özel olarak yapılmış bir tatlı tepsisi sunuyor. Makaron, ekler ve pastalarıyla dünyanın önemli markalarından biri olan ‘Fauchon Paris’nin gastronomi alanında da iddialı olduğunu müşterilerine kısa sürede kanıtladığını açık gönüllülükle söyleyebilirim.

ULUS 29’UN BAŞARISI
Yirmi yılı aşkın süredir İstanbul gece hayatının en önemli eğlence merkezi olan ‘Ulus 29’ şu sıralar popülaritesinin zirvesini yaşıyor. Cuma ve cumartesi günleri adım atacak yer bulamayacağınız mekan, tecrübesini ve iş hayatındaki başarısını ‘Ulus 29’a yansıtan Metin Fadıllıoğlu’nun imzasını taşımakta.
Rütbe, Vidinli’ye emanet
Kalite ve lezzetin eğlenceyle buluştuğu ‘Ulus 29’, restoran kısmının yanı sıra ‘Food Bar 29’ ve ‘Club 29’ isimli bölümleriyle de hizmet veriyor. Mekanın bu bölümlerinde sorumluluk rütbesi, işletmeci Mert Vidinli’ye emanet edildi. Vidinli’nin mekan çalışanlarıyla birlikte ‘Food Bar 29’ ve ‘Club 29’ u popülarite anlamında üst noktalara çıkardığını söylemekte fayda var. Özellikle sosyal medyanın gücünü iyi kullanarak, ünlü misafirlerinin eğlence için ‘Ulus 29’ markasını seçtiğini potansiyel müşterilerine tanıtan işletmeci, geri dönüşlerini üst noktada alıyor. Genellikle cemiyet hayatının seçkin ailelerinin genç temsilcilerinin eğlenmek için seçtiği mekandaki rezervasyon sırasının iki hafta ileriden geldiğini söylemekte fayda var.