Detaylı bir soruyla bu haftaki köşe yazıma başlamak istiyorum. Sizce; daha önce restoran deneyimi olmayan, sadece kurumsal hayattaki analiz ve istatistik tecrübeleriyle yeme - içme sektöründe ses getirecek bir projeye imza atmak için yatırım yapan üç iş kadınının, İstanbul gece hayatında başarılı olma şansı var mıdır? Bu sorunun cevabını vermeden önce Zorlu Center’ın içerisindeki ‘Morini İstanbul’ markası hakkındaki bu hafta kaleme aldığım yazıyı okumanızı öneriyorum.
Pazarlama sektöründe üst düzey yönetici olarak kariyerlerini şekillendiren Başak Soykan ve Aslı Sayar’la önemli bir bankanın genel müdür yardımcılığını yapan, aynı zamanda Başak Soykan’ın kız kardeşi olan Yaprak Baltacı; kurumsal hayattan sıkılıp 2011 yılı başında yeme - içme sektörüne girmeye karar verdi. Kurumsal hayattaki tecrübelerini ve kendi damak zevklerini İstanbul gece hayatına yansıtmak isteyen üç başarılı iş kadınının uzun araştırmalardan sonra yolu, Michelin yıldızlı Şefi Michael White’la kesişti.
Yeme - içme sektörünün ‘Makarnalar Kralı’ unvanına sahip dünyaca ünlü ismi Michael White’la olan birlikteliklerini, ‘Morini İstanbul’ adı altında 2011 yılında Zorlu Center’da seçtikleri yerleriyle hayata geçirmek için harekete geçen üç ortağın hayali, alışveriş merkezinin önerilen tarihlerde tamamlanmamasından dolayı 2013 eylül ayına kadar beklemek zorunda kaldı.
Bu iki yıl içerisinde İstanbul’un önemli semtlerinde analiz ve fizibilite çalışması yapan üç ortak, yaşanan aksaklıklara rağmen bugünkü Beymen içerisinde bulunan şık ve sıcak konumlarından vazgeçmeyip düşünce istikrarlarını korudular.
Zeka, istikrar ve damak zevkinin bir arada bulunduğu ‘Morini İstanbul’ projesi kısa sürede İstanbul gece hayatına damga vurdu ve bu yıl ikinci senesini kutluyor. Yeni yıla birkaç dekorasyon değişikliğiyle girmeye hazırlanan ‘Morini İstanbul’ içerisinde bulunduğu ‘Morini Terrace’ bölümünde bu haftadan itibaren her cumartesi ‘Perfect Saturdays’ adından partiler düzenleyecek.
AMERİKA’NIN VAZGEÇİLMEZİ