Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

'Dün akşam çocuklarımla X Factor’ı seyretmek hem coğrafya hem tarih dersi gibiydi” dedi İrlandalı bir arkadaşım.

İngiltere’de yayınlanan ve herkesi TV başına kilitleyen yarışmadan söz ediyordu.

Şaşırdığımı görünce hemen ekledi, “X Factor İstanbul’daydı, arkada köprü, camii manzarası vardı, ben de çocuklara köprünün Asya’yla Avrupa’yı birbirine bağladığını ve İstanbul’un hangi medeniyetlere ev sahipliği yaptığını anlattım.”

Parayla yapılamayacak bir tanıtım

Çok değil, daha 4-5 hafta önce Çırağan Palace Kempinski’de bir arkadaşımla otururken tamamen tesadüfen X Factor çekimlerine olay yerinde canlı tanıklık etmiştik.

Haberin Devamı

O zaman otel yetkilileri yarışma henüz açıklanmasını istemediği için çekimlerin Çırağan’da yapıldığı hakkında bir şey yazmamam için kibarca uyarmıştı, ben de otelin bu tutumuna son derece saygı duymuştum.

Harika bir reklam malzemesi olabilecek bir bilgiyi müşterilerini korumak adına paylaşmamayı tercih ettikleri için.

Tabii bunda halkla ilişkiler direktörü Neslihan Şen’in etkisi çoktu.

Şimdi ise X Factor’ın yayınlanmasıyla sadece Çırağan Kempinski’nin değil, İstanbul’un dünyaya tanıtımı yapılıyor.

Böyle bir tanıtım çoğu zaman para karşılığı bile yapılamıyor, işte o yüzden çok daha değerli.

Tam da “İstanbul’un değerini yeterince bilemedik, İstanbul’a ihanet ettik” diye şehirle ve kendi kendimizle yüzleştiğimiz bugünlerde olması daha da manidar.

X Factor’da İstanbul başrolde

Finalist hangi Türk işadamının markasını giydi?

X Factor’da İstanbul, Çırağan Kempinski, Boğaz, Tarihi Yarımada dışında da bizi ilgilendiren bir detay vardı.

Finalistlerden biri Select marka bir elbise giyiyordu.

Select, İngiltere’de yaşayan Sivaslı işadamı Cafer Mahiroğlu’nun markası.

Aslında bir İngiliz zinciri, zincir zordayken Mahiroğlu alıp küllerinden yeniden doğmasını sağlıyor markanın.

Bugün tam 250 mağazası var. Aynı zamanda Avrupalı Türk Markalar Birliği Başkanı da olan Cafer Mahiroğlu, tekstil yatırımlarından sonra e-ticarete atılmasıyla da gündeme geldi yakın zamanda. 2014 yılında 200 milyon dolara Güney Afrika merkezli Naspers adlı şirkete satılan Markafoni’yi Naspers’ın kapatma noktasına gelmesiyle 15 milyon dolara satın aldı.

Haberin Devamı

Şimdi Mahiroğlu’nun aynı Select’te olduğu gibi Markafoni’de de mucizeler yaratmasını ve e-ticaret sitesini eski güçlü günlerine taşımasını umuyoruz.

Bu aşamada hatırlatalım, 30 Haziran’da kapanan internet sitesi çoktan yeniden açıldı bile.