Geçen hafta ‘Milim milim uçuş’ başlıklı bir yazı yazmıştım, THY’nin Miles&Smiles kampanyasındaki değişimle ilgili.
Artık mesafeyle değil, uçtuğunuz sınıfla mil kazanıyorsunuz. Ekonomi ya da business değil bahsedilen.
Biletlerin üstünde yazan harfler var, sınıfları belirleyen.
Aynı uçuşta W ile uçarsanız farklı mil alıyorsunuz, Y ile uçarsanız farklı mil alıyorsunuz. Bu yeni uygulamayla Miles&Smiles üyelerinin toplayacağı mil
sayısı birden bire düştü.
Bu konuyla ilgili birçok şikayet ve soru maili aldım. En son olarak da THY Basın Müşavirliği’nden sorularıma cevaplar geldi.
İşte bugün THY’nin cevap hakkı...
Umarım cevaplar Miles&Smiles üyelerini tatmin eder.
THY neden yeni bir Miles&Smiles uygulamasına gitti?
Yolcu memnuniyetini artırmak adına geliştirdiğimiz imtiyazlı uygulama yolcularımızca çok rağbet görüyor. Sağladığımız çok sayıda avantaj ve ayrıcalıkla üye sayımızı oldukça artırdık.
Üye sayımızın önemli ölçüde artış göstermesi, Miles&Smiles mil kazanım oranları ve ödül bilet bölge yapısı/coğrafi koşullarını da dikkate alarak program dâhilindeki etkin ölçütlerin tekrar gözden geçirilip güncel standartlara göre güncellenmesi gerekliliğini doğurdu.
Üye sayımızdaki artışla bağlantılı olarak aldığımız talep ve geri bildirimler, yine bu yönde aldığımız aksiyonda etkili oldu.
Star İttifakı’na üye havayollarına ait sadakat programları çerçevesinde üyelerimize uygulanan bilet sınıfına dayalı mil kazanımı artık genel bir standartta uygulanmakta.
Yüksek sezon/düşük sezon farkının ortadan kaldırılmasını, önceden mil kazanılmayan promosyonel biletlerden mil kazanılmasını, yurt içi uçuşlardan daha fazla mil kazanılmasını, tüm ücretli biletlerde kabin sınıfının yükseltilmesini ve ödül biletlerin daha kolay temin edilebilmesini, üyelerimizin göstermiş olduğu sadakate mukabil geliştirdiğimiz yeni Miles&Smiles uygulamamız ile mümkün kıldık.
***
Dünyadaki örnekler mi etkili oldu bu değişimde?
Günümüzde sektörlerin gelişimini takip ettiğiniz vakit, etkisi inkâr edilemez başlıca unsurun hiç şüphesiz rekabet olduğunu rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz. Bu sektörlerin içinde havacılık, rekabetin doruk yaptığı bir alan. Her ne kadar, Türk Hava Yolları olarak birçok alanda artık sadece kendimizle rekabet eder bir pozisyona ulaşsak da, tabii ki diğer tüm rakiplerimiz gibi biz de, pazarımızı iyi analiz ediyor ve sektördeki mevcut konjonktörü oluşturan diğer değişkenleri etraflıca değerlendiriyoruz.
***
Peki neden en baştan bu şekilde uygulanmadı?
Havacılık hızlı büyüyen bir sektör.
Geçmişte satılan bilet sayısı ile günümüzdeki profil arasında dağlar kadar fark var.
Havayolu ulaşımını teşvik etmede havayolu şirketlerince birçok strateji hayata geçirilmekte. Örneğin, erken satın alınan biletlerin yolcu ekonomisine katkı sağlaması uygulanan yöntemlerden biri.
Özellikle son yıllarda aktif bir şekilde uygulanan bu yöntem; hava ulaşımını teşvikte yenilikçi bir yaklaşımken; sadakat programlarının bu yeniliğe entegre bir boyut kazandırılması bir gereklilik olarak beliriyor.
***
Avans millerle daha mı çok Elite Plus oldu? CIP salonları yetmiyor mu?
Avans mil uygulaması üst statüye geçmekte etkili olmuyor.
Classic Plus ve Elite kart sahibi üyelerimiz ise en fazla 10 bin mile kadar Statü Mil satın alabiliyorlar. Belirtilen miktarda uçmayan bir üyenin Elite ve Elite Plus üyesi olması mümkün olmamakla birlikte, üyelerimizden gelen yoğun talepler sonrasında; üst statüye geçmesine az bir miktar kalan üyelerimizin o miktarda belli bir statü mili satın almasına imkân tanıyoruz. Genel yolcu sayımızdaki artışa paralel olarak Elite ve Elite Plus üyelerimizde de artış oldu tabii.
Artan talebi karşılamaya yönelik Atatürk Havalimanı Dış Hatlar CIP salonumuz; ‘Turkish Airlines Lounge Istanbul’a artı 2400 metre kare alan ekleyerek, toplam büyüklüğünü 5900 metre kareye ulaştırıp; iç hat özel yolcu salonumuzu da sıfırdan inşa ederek yolcularımızın istifadesine sunduk.
***
Sistemin yapısındaki değişiklik statü geçişlerinde de yapılacak mı?
Havayolu Sadakat Programları yaşayan, canlı programlar olduğu için dünyadaki ve sektördeki gelişmelere kayıtsız kalınmayarak sürekli yenilenmek zorunda. Bu doğrultuda, statü geçiş kriterleri de üyelerin performans ve taleplerine göre havayolu şirketlerinin ilgili politikalarında gelişen tüm detaylar dikkate alınarak değişiklik gösterebilecektir tabii.