Kardashianlar’ın başı dertte, hayır seks kasetleriyle değil, bu sefer herkesi ilgilendiren bir meseleyle. Bu aydan itibaren sosyal medya paylaşımlarına sıkı kurallar gelmiş durumda.
Yeni kanunlar ve avukatlarının da uyarısıyla şimdiye kadar sosyal medyada yaptıkları paylaşımları da ‘edit’ ediyorlar. Kylie Jenner, doğum gününde sosyal medyada Airbnb’ye teşekkür etti, Karayipler’de bir tatilde konakladığı ev için.
Önce sadece “Airbnb’ye teşekkürler” yazıyordu, sonra ise “Airbnb’ye hediyesi için teşekkürler” yazmak
zorunda kaldı.
Reklamları izlediniz
Sadece seçtikleri kelimeleri değil, hashtagleri de bir bir düzeltiyorlar artık.
Yeni hashtagler arasında başı çeken #ad, #sp, #sponsored.
Kim Kardashian’ın kullandığı vitaminler, ürünler, neredeyse her şeyin yanında bu hashtagler var.
Çok yakında meşhur poposunu borçlu olduğu kozmetik cerrah Simon Ourian ile yaptığı işlemlerin yanında da bu ibareleri görebiliriz.
Malum, bu işlemler o kadar etkili oldu ki, Time dergisi
bile “Poponuzu kaldırmaya hazır mısınız?” başlıklı dev
bir makaleyle Instagram’da
1 milyon takipçisi olan
doktor Simon Ourian’a
geniş yer verdi.
Kardashianlar’ın da, başka sosyal medya fenomenlerinin de takipçilerinin belki ilk bakışta dikkatini çekmeyecek bile bu ‘reklam’, ‘sponsor’ uyarıları.
Ama sosyal medya kadar sonsuz ve açığı olan bir pazara denetim gelmesi de kaçınılmaz, her ne kadar o denetimin takip edilebilmesi pek mümkün olmasa da.
Aynı takipçi sayılarını bilmek ya da etki alanının genişliğini ölçmek gibi aslında imkansız, neyin reklam karşılığında neyin gerçekten beğenildiği için tavsiye edildiğini anlamak.
İnternet ‘işyeri’