Ünlü şef Yotam Ottolenghi, Instagram’da bir çılbır fotoğrafı paylaşıyor.
Sadece binlerce ‘like’ almakla kalmıyor, aynı zamanda sosu nasıl yaptığını anlatıyor ve Tulum Restaurant’ın şefi Coşkun Uysal’dan esinlendiğini yazıyor.
The House Cafe’lerin şefi olarak tanıdık Coşkun Uysal’ı.
Bir dönem Nupera’da Esra Muslu ile birlikte Moreish adlı bir fine dining restoranı açtı. Şimdi ise Melbourne’de Tulum adlı restoranıyla harikalar yaratıyor. Tulum’da hedefi Osmanlı ve Türk mutfağını yeniden yorumlamak, çağdaş bir bakış açısı getirmek.
Menüde rakı, sumak ve anasonlu istiridyeden sakızlı ve fıstıklı fırında beyaz peynire, patlıcanlı, hurmalı, yoğurtlu, kabak çiçekli kuzu tartardan çikolata, sakız ve Türk kahveli crumble’a farklı lezzetler dikkat çekiyor.
Uluslararası gastronomi basınının ilgisini çoktan çekti, çok iyi eleştiriler aldı.
Hatta bu yıl ilk Michelin yıldızını alması bekleniyor. Coşkun Uysal gibi yerli şeflerin yurt dışında restoran açması, Türk mutfağının gelişimi ve tanıtımı için sevindirici bir gelişme.
Yotam Ottolenghi gibi dünyaca ünlü bir şefin Coşkun Uysal’dan esinlendiğini takipçileriyle paylaşması da bir o kadar sevindirici. Özellikle de esinlenmekten çok daha öteye gidip birebir taklit etmek, artık günlük hayatın bir parçası haline gelmişken.
Yoksa hâlâ oy vermediniz mi?
Hayır, politik seçimlerden söz etmiyorum.
Bahsettiğim, Nike’ın yeni Air Max kampanyası.
Peki ama bir spor markasının yeni modelini seçeceği kampanya neden bizi oy verecek kadar heyecanlandırıyor?
Nedeni basit, Nike bu sene ilk defa Air Max’ı geliştirmek için dünyanın farklı yerlerinden 12 tasarımcıyı Oregon’daki merkezine davet etti ve yeni bir Air Max tasarlamalarını istedi.
Hatta “Vote Forward” projesi kapsamında bir araya gelen 12 tasarımcıya “Revolutionairs” adı verildi.
Türkiye’den davet edilen ise Les Benjamins markasının kurucusu ve kreatif direktörü Bünyamin Aydın oldu.
Aydın’ın Air Max ayakkabısı Doğu kültürü ve tarihini artistik bir dokuyla birleştiriyor, modern dijital baskıyla tamamlıyor.
17 Mart’ta bütün tasarımcıların çalışmalarıyla aynı anda “Vote Forward” projesi kapsamında lanse edildi ve nike.com/voteforward sitesinde oylamaya açıldı.
Oylama, 25 Mart’a kadar devam edecek, kazanan tasarım 26 Mart’ta açıklanacak.
Bir an önce oy vermekte fayda var.
Bir Türk tasarımcınınNike gibi global bir markayla işbirliği yapabilmesi önemli bir adım.
Moda haftasından ilk izlenim
İstanbul Moda Haftası, Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul dün itibarıyla başladı.
Moda haftasını zaman zaman eleştirsek de kabul etmeliyiz, İstanbul’un farklı güzelliklerini hatırlatıyor bize.
Şimdiye kadar en çok mekân değiştiren moda haftası olmuş olabilir, her sezon başka bir yere taşınıyor.
Ama bunu yaparken İstanbul’u sevmek için nedenleri sıralıyor sanki.
Bu sezon İstiklal Caddesi’ni hatırlatması, uzun zamandır İstiklal Caddesi’nden uzak duranları buraya toplaması güzel.
Geçici bile olsa.