Türkiye’de her şeyin iptal edildiği bir dönemde İstanbul Moda Haftası’nın (Resmi adıyla: Mercedes - Benz Fashion Week Istanbul) iptal edilmesi de kaçınılmazdı.
Zaten uluslararası bir takvimde, sezona göre yer aldığı için ertelenmesi de mümkün değildi.
İşin şov kısmından, defilelerden, ‘front row’da (ön sırada) görünmek uğruna birbirinin yerini kapan tanıdık isimlerden daha önemli olan ise yurtdışından gelen satın alma sorumlularıydı.Bu sezon tam 200 yabancı satın alma sorumlusunun gelmesi bekleniyordu.
Defileler ve davetler iptal olunca, yurtdışından geleceklerin planlarını iptal etmesi de söz konusu olabilirdi ama sadece 4 kişi iptal etti, diğerleri her şeye rağmen geliyoruz dedi.
Bu sezon moda haftasına katılan markaların showroom’u Core Istanbul, ilk defa Tarihi Bomonti Bira Fabrikası’nda, Bomontiada’da yapıldı.
Yabancı satın almacılar koleksiyonlar kadar mekândan da etkilendi ve hatta “Artık uluslararası fuarlardan bir farkınız kalmadı” yorumlarını bile yaptı.
Tasarımcıların çoğu Core Istanbul’daki satışlardan memnun, İstanbul’daki siparişler Paris’teki fuarlarda aldıkları siparişler kadar değil tabii ama yine de böyle bir ortamda bu sonuç da önemli bir başarı.
Koleksiyonların sergilenmesi için bir de ‘lookbook’ hazırlığı süreci başladı.
Defile kareleri olmadığı için şimdi özel katalog kareleriyle koleksiyonlar sergilenecek, daha çok kişiye ulaşacak.
Tabii, yerli tasarımcıların en az İstanbul Moda Haftası kadar etkili bir başka şansı daha var.
Türkiye’deki moda tasarımcılarını destekleyen kuruluşların da etkisi yadsınamaz.
Nişantaşı’nda açılan ve birçok moda tasarımcımızı bir araya getiren Gizia Gate ve Arzu Kaprol’den Hande Çokrak’ın markası Maid in Love’a birçok yerli tasarımcı ve markayla işbirliği yapan Mudo’nun desteği çok önemli.
Hatta Maid in Love & Mudo FTS64 “Born to be wild” kapsül koleksiyonunun tanıtımı yarın yapılacak.
En moda öğle yemeği
Şimdi modayla ilgili bir destek de geçen hafta Conde Nast Traveler dergisinin Amerikan edisyonunun sosyal medyada fotoğraflarını paylaşmaya doyamadığı Soho House’dan geliyor.
Geçen cuma akşamı Downstairs adlı canlı müzikli bir caz kulübü ile üyelerini sevindiren Soho House şimdi üye olmayanlara da hitap edecek bir etkinlikler dizisine başlıyor: ‘Fashion Lunch’. Kulübün bahçesinde yer alan ve herkese açık olan İtalyan restoranı Cecconi’s, canlı müzikli pazar brunch’larından sonra şimdi modayla ilgilenenlere özel öğle yemeklerine başlıyor. ‘Fashion Lunch’lara her ay yerli ya da yabancı bir moda tasarımcısı konuk olacak.
Bu cumartesi ilk konuk Zeynep Tosun, moderatör ise Ferhan İstanbullu.
Hem bu sohbeti izleyip hem de Cecconi’s’in özel menüsünü denemek için 65 liralık bir ücret ödemeniz yeterli, üye olmanız gerekmiyor.
Yerler sınırlı, bir an önce rezervasyon yaptırmakta fayda var.