Steve Jobs’ın sık sık kullandığı bir örnekti: “Picasso’nun bir sözü vardır: İyi sanatçılar kopyalar, büyük sanatçılar çalar. Büyük fikirleri çalmak konusunda hiçbir zaman utanmadık.”
Şimdi benzer bir açıklama Instagram’ın kurucusu ve CEO’su Kevin Systrom’dan geliyor, “Paylaşılan fotoğraf ve videoların 24 saatte kendi kendini yok etme formatı rakiplerimizin buluşudur, biz de Instagram olarak bu format üzerinde uzun zamandır çalışıyoruz”.
Instagram’ın Snapchat’ten esinlendiği yeni özelliği ‘Hikâyeler’den söz ediyor.
24 saatlik hikâyeler
Instagram uygulamanızı güncellediğinizde ‘Hikâyeler’, en üstte bir bar olarak görünüyor.
Hikâyesini izlemek istediğiniz kişinin profil fotoğrafının üzerine tıklamanız yeterli.
Paylaşım yapmak istediğinizde sunulan seçenekler yine Snapchat’i hatırlatıyor.
Tek bir fotoğraf ya da video paylaşabileceğiniz gibi birbiri ardına eklenmiş farklı içerikleri de tek seferde ‘Hikâyeler’de yayınlayabiliyorsunuz.
Tabii bunları kimin görüntüleyebileceğini de özel olarak seçebiliyorsunuz.
Yine Snapchat’te olduğu gibi ‘Hikâyeler’de de fotoğraf ve videolar üzerine yazılar yazmak, çizimler ve emojiler eklemek de mümkün.
Ancak uygulamaya özel filtreler henüz yok.
‘Hikâyeler’, diğer Instagram gönderilerindeki gibi herkese açık yorumlara ve beğenme özelliğine de sahip değil.
Beğendiğiniz içeriklere sadece özel yorumla geri dönüş yapabiliyorsunuz.
Yeni özellik sayesinde eklenen kısa video ve fotoğraflar 24 saat sonunda akıştan siliniyor ve tekrar erişilmez oluyor.
İşte, paylaşımların 24 saatte yok olması, Evan Spiegel’in Stanford Üniversitesi’nde öğrenciyken kurduğu Snapchat’i Snapchat yapan özellik.
Hatırlatalım, Instagram’ın sahibi Facebook, 2013’te Snapchat’i 3 milyar dolara satın almak istedi ama reddedildi.
Şimdi, Snapchat tam 20 milyar dolar değerinde.
Kopyalarken geliştirmiş
Peki ama teknoloji dünyası Instagram’ın Snapchat’in önemli bir özelliğini birebir kopyalamasına ne diyor?
Evet, Instagram, Snapchat’in doğru yolda olduğunu resmen onaylamış oldu.
Yine de tepkiler karışık, “Snapchat kullanıcılarını Instagram’a geri döndüremez” diyenler de var.
Özellikle de artık yaşça büyükler de Snapchat’e yeni yeni ilgi duymaya başlamışken.
Ama büyük çoğunluk bir konuda hemfikir, Instagram ‘Hikâyeler’ ile iyi bir iş yapmış, fikrin orijinal sahibi Snapchat’ten bile daha başarılı.
Nedeni basit, kullanımı daha kolaylaştırmış, sadece gençlerin değil her yaşın rahatlıkla kullanabileceği bir hale getirmiş.
Ayrıca Instagram’ın bir artısı da Snapchat’in aksine, takip etmek istediğiniz kişinin kullanıcı adını bilmeseniz de bir sosyal ağ, bir sosyal çevre yaratmanızı sağlıyor.
Şimdi göreceğiz bakalım, iyi bir kopya bir orijinalden iyi olabilir mi?
Yoksa, kopyalar daima aslını mı yaşatır?