Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, Instagram ahalisini bir mesajla kutladı “Tebrikler, 300 milyon kişiye ulaştınız!” diye. Instagram’ın kurucuları Kevin Systrom ve Mike Krieger’ı da kutladı, böyle bir platform yarattıkları için. Bir de fotoğraf ekledi, “Instagram’ın yerçekimsiz odasında Kevin Systrom ile uçarken” altyazısıyla...
FACEBOOK’U ‘YAŞLI’ BULANLARA
Mark Zuckerberg uçmasın da kim uçsun?
Facebook artık eskisi gibi ‘cool’ kabul edilmiyor, genç jenerasyona yaşlı bile kalıyor. Oysa Instagram şu anda en ‘cool’ olan sosyal medya platformu kabul ediliyor. Hem de her yaş grubu tarafından.
Facebook tam iki yıl önce Instagram’ı 1 milyar dolara satın aldı.
O zaman tek bir şey konuşuldu, “Instagram bitecek mi?”
Instagram kullanıcılarından tepki yağmaya başladı hemen, “Onu biz var ettik, bizim fotoğraflarla 1 milyar dolar kazandılar” diyen de, “Mark Zuckerberg Instagram’ı bedava indireceğine, 1 milyar dolar ödemiş” diye dalga geçen de, “Artık Instagram’dan çıkmak lazım” diyen de oldu.
Facebook daha önce kendi uygulamasını yaratıp Instagram’ı yok etmeyi de denemişti ama sonra taklitçi olmamak için vazgeçip Instagram’ı satın almaya karar verdiler. Çok az sayıda kişinin çalıştığı, reklam almamak için direnen son derece küçük bir şirket ve samimi bir uygulamayken şimdi birden milyar dolarlık şirket olması fikri kimsenin hoşuna gitmedi.
Özellikle de Facebook gibi her şeyi reklama ve paraya çevirmeyi adet haline getirmiş bir şirkete satılması.
BU SATIŞ NASIL ETKİLEDİ?
Zuckerberg, ne kadar “Instagram’ı koruyacağız, ona müdahale etmeyeceğiz, diğer sosyal ağlarla bağlantısı da, Facebook’a bağlanıp bağlanmaması da kullanıcının elinde olacak” dese de başta inandırıcı gelmedi.
Kısa süre öncesine kadar 20 milyon dolar eden şirkete, bir anda 1 milyar dolar veren birinin müdahale etmemesini kimse beklemedi. Oysa Zuckerberg gerçekten de Instagram’ın iç işlerine karışmadı.
Sonuç, 9 ay önce 200 milyon kullanıcısı olan Instagram’ın bugün tam 300 milyon kullanıcısı var.
HANGİSİ MUTLU EDİYOR?
300 milyon Facebook için yeterince büyük bir rakam değil ama şimdiden karşılaştırmalar yapılıyor. “Instagram Twitter’ı geçti” başlıklarına sık sık rastlanılıyor. Twitter’ın en son 284 milyon kullanıcısı sayıldı. Ama yine de hangisinin daha büyük ya da etkili olduğunu söylemek mümkün değil. Çünkü birçok kişi üye olmadan da Twitter’da vakit geçirebiliyor.
Twitter CEO’su Dick Costolo işte bu yüzden “Ne kadar çok üyemiz olduğuna değil, ne kadar çok kişiye ulaştığımıza bakın” diyor. “Geçen ay 500 milyon kişi üye olmadan Twitter kullandı” diye de ekliyor.
Twitter’da günde 500 milyon tweet ile haberler ve düşünceler paylaşılıyor, Instagram’da ise günde 70 milyon fotoğraf paylaşılıyor. Yine de Instagram’ın yükselişinden beri Twitter’da daha az zaman geçirmek istiyoruz. Nedeni basit, Twitter’dan aldığımız bilgiler canımızı sıkıyor. Instagram’da ise gördüklerimiz karşısında içimiz açılıyor. Twitter ne kadar mutsuz ediyorsa, Instagram o kadar mutlu ediyor.
Tıpkı dün olduğu gibi.
GALATAMODA GERİ DÖNÜYOR
Galatamoda, Moda Tasarımcıları Derneği’nin düzenlediği bir alışveriş festivali. Adını taşıyan Galata’da başladı, Akaretler’e de Maçka Parkı’na da kondu, şimdi ise Ortaköy’de Hüsrev Kethüda Hamamı’nda gerçekleşecek. Peki ama ne zaman? 20-21 Aralık’ta 10.00-19.00 saatlerinde.
Galatamoda bir ara üstüste çok fazla etkinlik yaptı, o zaman kısa süreliğine de olsa bir düşüşe geçti. Ama şimdi uzun zamandır gerçekleşmediği için heyecanla bekliyoruz.
ÇİĞDEM AKIN’IN TASARIMLARI GÖRÜLMELİ
Galatamoda’yı bana en çok sevdiren Çiğdem Akın’la tanışmam oldu. Moda tasarımcılarımızın içinde en çok beğendiğim parçalar hep Çiğdem Akın’ın koleksiyonlarından çıkıyor. Birçok moda tasarımcısının aksine Çiğdem Akın sessiz sedasız ama emin adımlarla ilerliyor. Hatta yurt dışında fuarlarda daha da çok tanınıyor ve beğeniliyor.
20-21 Aralık’taki Galatamoda’da Çiğdem Akın’ın tasarımlarını da görebileceğiz. Ayrıca Ayşe Deniz Yeğin’den Belma Özdemir’e, Hande Çorak’tan Mehtap Elaidi’ye, Selim Baklacı’dan Zeynep Tosun’a tam 33 tasarımcının koleksiyonlarından seçmeleri de Galatamoda’da bulmak mümkün...