“6 Nisan 2007 sabahı ofisimde kanlar içinde uyandım.
Yere düşerken başımı çalışma masamın köşesine çarpmış, gözümü çizmiş ve elmacık kemiğimi kırmıştım.
Yorgunluktan ve uykusuzluktan çökmüştüm.
Doktor tetkiklerinden sonra, yorgunluk dışında bir sağlık sorunum olmadığı ortaya çıktı ve doktor bekleme odasında kendi kendime hayatımla ilgili önemli sorular sormaya başladım...”
Huffington Post’un kurucusu Arianna Huffington’ın kitabı ‘Thrive’ın önsözünden küçük bir alıntı bu.
Arianna Huffington, 2005 yılında Huffington Post’u kurdu, tam 6 yıl sonra AOL’e 315 milyon dolara sattı.
Time’ın ‘Dünyada En Etkili 100 kişi’ listesine 12. sıradan girdi.
Ama bütün bu başarıya rağmen hayatını değiştirmesinde iki önemli anın etkili olduğunu söyledi.
Biri çalışma odasında yorgunluktan düşüp bayılması.
Diğeri de telefonda e-maillerine bakarak çocuklarıyla konuşurken, annesinden yediği fırça.
Boşuna “Annem aynı anda birden fazla şeyle ilgilenmenin zararlı olduğunu bilim adamlarından önce keşfetti” demedi.
Tüm başarısına rağmen en çok gurur duyduğu şey sorulduğunda, “Hayatımı değiştirmek” diye yanıtladı.
Önceki kitabı ‘Thrive-Başarı İçinizdedir’de “Eve gider gitmez akıllı telefonunuzu kapatın ve o anda ne yapıyorsanız sadece ona konsantre olun” dedi.
Son kitabı ‘Uyku Devrimi’nde ise uykunun önemini anlattı ve “İyi bir uyku için akıllı telefonunuzu yatak odanıza kesinlikle almayın” dedi.
Bir sosyal medya kahramanının bunu söyleyebilmesi önemli.
Özellikle de birçoğumuz her sabah gözümüzü telefonla açarken...
Hatta daha da ileri gitti, son kitabının tanıtımı için ev kiralama sitesi airbnb ile birlikte bir geceliğine New York Soho’daki evinde bir okurunu misafir edip kendi yatağında bir uyku deneyimi yaşama fırsatı sundu.
Bir kez daha öncü davrandı, sanal gerçekliğin önemini herkesten önce kabul etti.
Hem sanal gerçekliği realiteye çevirdi hem de ustalıkla kendini efsaneleştirdi.
Huffington Post’tan sonra ne yapacak?
Şimdi ise Huffington Post’un yönetiminden ayrıldığını açıkladı.
Peki ama neden?
Thrive Global adlı yeni sağlıklı yaşam şirketini kurmak için.
Kasımda başlayacak olan Thrive Global’ın hedefi, iki yıl içinde 10.4 milyar dolarlık bir sektöre dönüşmesi beklenen kurumsal sağlıktan pay alabilmek.
Arianna Huffington kadar yoğun çalışan ve birçok alanda öncü bir iş kadını böyle bir karar aldıysa, hepimizin bir durup düşünmesi gerekiyor.