Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Çağdaş sanat dünyamız bu hafta çok değerli bir ismi kaybetti.
Türkiye’den çıkıp, global çağdaş sanat dünyasında tanınan ve sevilen bir isim haline gelebilmek kolay değil.
Bunu artık hepimiz biliyoruz.
Ne yazık ki sanatçılarımızın çoğu bunu başaramıyor, bu sadece yaptıkları işlerle ilgili değil aslında, global bir vizyona sahip olmak da bu yolun açılmasında çok önemli.
İşte küratör ve yazar Fulya Erdemci, çağdaş sanatta önemli işlere imza atan ve global vizyonuyla kendini sadece Türkiye’de değil, uluslararası sanat dünyasında kabul ettirebilmiş sayılı isimlerden biriydi.
Artnet’ten Art Newspaper’a, dünyada sanat konusunda söz sahibi olan tüm prestijli yayınlar Fulya Erdemci’nin aramızdan erken ayrılışını işte tam da bu nedenle büyük üzüntüyle acı bir kayıp diye takipçileriyle paylaştı.
Fulya Erdemci, son olarak Danimarka’da kamusal alanda sanata odaklanan müze KØS’un direktörlüğünü üstlenmişti.
KØS, Erdemci’nin göreve gelişini, “Her zaman güçlü, eleştirel, duyarlı ve şiirsel bir anlayışla, şehrin sokaklarından vahşi doğaya ve çoğu zaman siyasi kargaşa zeminine kadar en zorlu çevrelerde sanat projeleri küratörlüğü yaptı. Fulya Erdemci’yi KØS ve Danimarka’da ağırlamaktan büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz” açıklamasıyla duyurmuştu.

Haberin Devamı

Global çağdaş sanat dünyasının acı kaybı

Fulya Erdemci, 2013’te, “Anne, ben barbar mıyım ?” başlıklı 13. İstanbul Bienali’nin yanı sıra 2011’de 54. Venedik Bienali’nde Türkiye Pavyonu gibi uluslararası sanat sergileri ve programlarının küratörlüğünü yürüttü.
2008’den 2012’ye kadar Amsterdam’daki SKOR Sanat ve Kamusal Alan Vakfı’nın direktörlüğünü yaptı.
SKOR’daki projeleri arasında 2010 yılında Rotterdam’da bulunan Witte de With iş birliğinde gerçekleştirdiği dört cephe projesinden ‘Ahlak Duvarı: Seninle Ben Arasında’, uluslararası araştırma, sempozyum ve yayın serisi ‘Aktörler, Aracılar ve Katılımcılar’ın ilk edisyonu olan ve küratörlüğünü Markus Miessen ve Andrea Philips ile birlikte yürüttüğü ‘Sivilliğin Kültürel Organizasyonu Üzerine Spekülasyonlar’ (2010) ile serinin ikinci edisyonu olan ve Andrea Philips ile birlikte 2011 yılında Amsterdam’da gerçekleştirdiği ‘Sosyal Barınma-Sosyali Barındırma’da yer aldı.

Haberin Devamı

‘Yaya Sergisi’ne imza attı

2015-2017 yıllarında çok sayıda mekana özgü serginin yer aldığı Cappadox Festivali Çağdaş Sanat Programı’nın küratörlüğünü üstlendi.
İstanbul Bienali’nin ilk direktörleri arasındaydı, 1994-2000 yılları arasında İstanbul Bienali’nin direktörüydü.
Türkiye’de yayalar için kamusal alanda gerçekleştirilen ilk sergi olan ‘İstanbul Yaya Sergisi’ne de imza attı.
Bilkent Üniversitesi’nde (1994-1995), İstanbul ve Marmara Üniversitesi’nde (1999-2000) ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans programında (2001-2007) öğretim üyeliği de yapan Fulya Erdemci, aynı zamanda birçok uluslararası etkinliğin danışma ve seçici kurullarında görev aldı.
Son yıllarda çalışmalarını İstanbul ve Amsterdam’da sürdüren Fulya Erdemci, aramızdan çok erken ayrıldı ama her zaman hatırlanacak.