İkisinin de yazılı basının geleceğiyle ilgili söyleyecekleri her gazeteci için olduğu gibi benim için de çok önemliydi.
“Dergicilik de yayıncılık da düşünüldüğünden daha uzun süreli olacak.
Yazılı basın öldü deniliyordu beş yıl önce ama hâlâ yaşıyor ve yaşayacak.
Önemli olan, hem basılı yayını hem dijitali farklı içeriklerle zenginleştirmek.
İçeriğin internette ücretsiz verilmesi iyi değil ama bazı gazeteler bu trendi başlattı ve ne yazık ki hepimiz uymak zorunda kaldık.
Ama artık yeni jenerasyon kalite için para ödeyecek.
Bu kadar çöp bilgi içinde, okurlar da kendileri için bir başkasının daha bilinçli seçim yapması için para ödemeye hevesli.
Bir şey için para ödediğiniz zaman kendinizi daha iyi hissediyorsunuz.
Hermes gibi lüks markalar kriz zamanlarında bile çok iyi iş yapıyor çünkü kalite için masraftan kaçınılmıyor.
Zaten herkes emeğinin karşılığını almalı.
Artık yayınlar yayıncılıktan çok daha fazlasını yapıyor, etkinlikler, marka çok önemli. 15 yıl önce sadece dergi yapıyorduk, çok kolaydı ama şimdi öyle olsa hayatımız çok sıkıcı olurdu.
Hala markamızın temeli dergi ama etkinlikler, markalarla işbirlikleri ve e-ticaret önemli kazanç kaynaklarımız” diye anlatmıştı Tony Chambers.
Tyler Brule ise şöyle özetlemişti:
“Medyada türbülanslı bir 10 yıl olmasına rağmen, klasik değerler değişmedi, iyi gazetecilik, fiziksel ürün, sınırlara rağmen uluslararası dünya, en iyi insanları işe almak hâlâ önemli olan.
Sadece iyi insanlar değil, her zaman konuşmak isteyeceğin kadar ilginç insanlarla çalışmak.
Şimdi medya değişim geçiriyor, artık dijital olmayan, etkinlik düzenlemeyen yayın kalmadı ama asıl işinin yayıncılık olduğunu unutmamak gerek.
Gazeteysen gazete ol, dijital marka olma.
Her şeye birden odaklanamazsın.”
Hemen ardından da eklemişti: “Yayıncılık konusunda en çok Almanya pazarından umutluyum, Düsseldorf, Hamburg ve Berlin’den.
Yayınları birer kulüp haline getirmeyi başarıyorlar.”
New York Times’tan müjde
Dün New York Times’ın açıkladığı dijital abonelik rakamlarını okurken bunları düşünüyorum ister istemez.
New York Times, abonelikten elde edilen kârın 2017’de 1 milyar doları aştığını müjdeledi.
Bu kâr, şu anda gazetenin yıllık kârının yüzde 60’ı.
2.6 milyon dijital aboneleri var, yılın son çeyreğinde bile 157 bin yeni dijital abone edinmeyi başarmışlar.
Sadece dijital abonelikten edinilen kâr yüzde 51 artmış.
Dijital ilanlardan edinilen kâr ise 238 milyon dolara ulaşmış.
Gazetecilik, yazılı basın bitecek diyenlere duyurulur!
E-soyağacı meselesi
Dijital çağa ne kadar uyumluyuz.
Tarihçemize ne kadar meraklıyız.
E-devlet’e eklenen soyağacı soruşturması özelliğini anında çökertmeyi başardık.
Keşke, ucunda Osmanlı hanedanlığı ya da paşa torunu olma ihtimali olmadan da her konuda bu kadar azimli, çalışkan, çağa uyumlu ve meraklı olsak...