4-5 yıl önce ilk açıldığında Londra’da en çok konuşulan şeylerden biriydi Renzo Piano imzalı Shard.
95 katıyla Avrupa’nın en yüksek binasıydı, kısa sürede Londra’nın en popüler turist merkezlerinden biri oldu.
Nedeni basit, Shard’ın muhteşem bir manzarası var, tüm Londra ayaklar altında.
Hatta tuvaletler bile manzaralı, bir duvar tamamen cam.
Panoramik manzarasıyla da bitmemiş hissi yaratan mimarisiyle de Shard, şehrin en çok Instagram post’u paylaşılan yerlerinin başında geliyor.
Lee Broom imzası
Önceki akşam tasarım ve yeme-içmeyle ilgili bir kalabalık Shard’ın Aqua adlı restoranında, camdan yapılmış dev bir yılbaşı ağacının altında toplandık.
Aqua Shard her yıl özel bir tasarım yılbaşı ağacı yapıyor, aynı Claridges oteli gibi.
Claridges otelinin yılbaşı ağacını geçen yıl Apple’ın tasarım direktörü Jonathan Ive ve Marc Newson tasarlamıştı, bu yıl ise Karl Lagerfeld tasarladı.
Shard’ın sadece tek bir restoranında, Aqua’da, her akşam 800 kişinin ağırlandığı düşünülürse, bu cam ağacı müthiş bir kalabalık görüyor her gün.
Cam ağaç aydınlatma tasarımlarıyla tanınan genç İngiliz tasarımcı Lee Broom’un imzasını taşıyor.
Lee Broom, Financial Times’tan Elle Decor’a basında sık sık kapak konusu oluyor.
Tasarıma katkılarından dolayı Kraliçe Elizabeth’den nişanı da var.
Peki ama Lee Broom’un Avrupa’nın en yüksek binasında camdan tasarladığı ihtişamlı olduğu kadar basit de olan yılbaşı ağacı bizi neden ilgilendiriyor?
Çünkü ağaç Lee Broom x Nude işbirliği ürünü.
Yerli malı, dünya markası
Nude, Şişecam’ın yerli ve yabancı dünya çapında birçok tasarımcıyla çalışarak yarattığı yüksek segment cam markası.
Hemen her marka için kullanıldı ‘dünya markası’ sıfatı.
Oysa hepimiz biliyoruz, çoğunun içi boştu, olmadı, olamadı.
Devir işbirlikleri devri, doğru isimlerin bir araya getirilmesi gerekiyor dünya çapında başarılı olmak için.
İşte Şişecam ve Paşabahçe, Nude ile bunu başardı.
Ali Bakova, Erdem Akan, Tamer Nakışçı gibi Türk tasarımcıların yanı sıra Ron Arad, Nigel Coates, Philippe Malouin gibi çok iyi tasarımcılarla çalıştı, harika bir koleksiyon hazırladı.
Hatta tasarımlarını Wallpaper’ın Milano Tasarım Haftası sırasında düzenlediği meşhur ‘HandMade’ sergilerinde de düzenli olarak tanıttı.
Eskiden yerli bir markanın yurt dışında sergilenmesi ya da uluslararası bir markanın seçkisine girmesi bile sevindirirdi.
Şimdi ise asıl önemli olan başarının uzun ömürlü olması.
Bunun için de doğru işbirlikleri yapılması ve iyi duyurulması gerekiyor.
İşte Lee Broom imzalı cam yılbaşı ağacının altında toplanmamız tam da bunun iyi bir örneği olduğu için değerli.
Bir taşla iki kuş
Cam yılbaşı ağacının her bir parçası Lee Broom’un internet sitesi üzerinden 150 pound’a (yaklaşık 750 lira) satılacak.
Elde edilen gelir hayır kurumlarına bağışlanacak.
Böylece ağacın bir parçasına sahip olmak isteyenler aynı zamanda bir de sosyal sorumluluk projesine destek olmuş olacak.