İngiliz Kraliyet Filarmoni Orkestrası Sezen Aksu şarkıları konserinden çıkanların yüzündeki ifade aynıydı.
Oysa Instagram’da paylaşılanlara bakınca herkes konserden büyülenmiş gibi bir izlenim oluşuyordu.
Ama ne yazık ki bu gerçekleri tam olarak yansıtmıyordu.
Mustafa Oğuz’un fikri hiç tartışmasız çok iyiydi ama sonuç beklendiği kadar iyi değildi.
İtiraf etmeliyim, İngiliz Kraliyet Filarmoni Orkestrası ve şef Marcello Rota ne kadar harika olsalar da Sezen Aksu şarkılarında yetersiz kaldılar.
Müzikalite konusunda bir şey söylemek bana düşmez, zaten burada sorun müzikalite değil.
Sezen Aksu şarkısı demek, duygu demek.
İyi bir Sezen Aksu hayranı olarak açıklıkla söyleyebilirim, filarmoni konseri eksik kaldı.
Çünkü Sezen Aksu’nun kendi orkestrasıyla, hatta kendi çıplak sesiyle verdiği duyguyu izleyiciye geçirmeyi başaramadılar.
Boşuna mı söyleniyoruz, her ‘yabancı sevgili’ konusu gündeme geldiğinde, “Sezen Aksu şarkılarını anlamayacak, birlikte söyleyemeyecek biriyle nasıl anlaşabilirim?” diye.
Konserde bir kez daha gördük, Sezen Aksu’nun sözlerinin ne kadar güçlü olduğunu.
Yıllarca içimize işlemiş cümleler olmadan yarım kalıyor şarkılar.
“Ölmeden bir insana kendini iyi hissettirdiniz”
Son şarkı: ‘Hayat sana teşekkür ederim’.
“Acılarım oldu herkes gibi elbet
Herkese kısmet olmayan sevinçlerim
Unutulmayı da göze aldım, evet
Hayat sana teşekkür ederim...”
Sezen Aksu sahnede bir tek bu şarkıyı söylüyor, İngiliz Kraliyet Filarmoni Orkestrası’yla.
“Ölmeden bir insana kendini iyi hissettirdiniz” diyor, 2 bin kişi ayakta alkışlıyor.
Sırf o an için bile bu konsere değer aslında diye düşünüyorum.
Tam o sırada Sezen Aksu gülerek ekliyor, “Oğlumu ilk defa smokinle gördüm. Analar neler doğuruyor...”
40. yılını kutluyor
Polimeks Holding sayesinde gerçekleşen konser Sezen Aksu’nun müzik hayatındaki 40. yılını kutluyor.
Tam 10 yıl önce İbrahim Tatlıses, Bursa Devlet Senfoni Orkestrası’yla bir konser vermişti, o zaman klasik müzisyenler ayaklanmıştı.
Şimdi söz konusu Sezen Aksu ve 69 yıllık Londra Kraliyet Filarmoni ve Erdal Kızılçay olunca tepkiler de değişiyor tabii.
İyi bir fikir, belki bir yabancı için cazip olabilir ama bizim gibi orijinaline alışıkları kesmiyor işte.
Sezen Aksu diğer 14 şarkıda izleyiciler arasında oturuyor, orkestrayı ve koroyu bol bol alkışlıyor.
İzleyiciler arasına değil, sahneye yakışıyor o.
Ne giydiği, nasıl göründüğü, sesinin ne kadar iyi çıktığı, arkasındaki orkestra...
Hiçbiri önemli değil aslında, hepsi detay kalıyor, çünkü kendisi, duygusu yetiyor.