Pandemiyle birlikte alışkanlıklar da, öncelikler de, moda da değişiyor.
Evet, Hermes gibi lüks markalar kriz zamanlarında bile çok satıyor, ama devlerin ayakta kalabilmesi için çağa uyum sağlaması gerekiyor. Dünyanın en büyüklerinden de olsanız, çağı yakalayamayınca geride kalıyor ve bir süre sonra eski popülerliğinizi yitiriyorsunuz. Evet, Hermes özellikle Kelly ve Birkin model çantalarıyla her zaman gündemde... Hatta bu çantaların ulaşılmazlığını işe dönüştürebilenler bile var.
Bakınız; ‘Bringing Home the Birkin’in (Birkin’i Yuvasına Getirmek) yazarı Michael Tonello. Önce kendini Hermes marka aksesuarlarla allayıp pullayıp, farklı ülkelerdeki birçok Hermes’i gezerek pek çok ürün satın alıp mağazanın listesine girmeyi başarmış. Yılda 1.5 milyon dolar’lık çanta alıp satmış beş sene boyunca.
PETA bile kutluyor
Şimdi ise bir ilk yaşanıyor; PETA, Hermes’i kutluyor. Peki ama neden?
Çünkü, Hermes geleneklerinin dışına çıkıp ilk defa mantardan üretilen yapay bir deriyi çantalarında kullandığını açıkladı.
Victoria modeli çantaları için Kaliforniyalı MycoWorks ile bir iş birliği yaptılar, üç yıllık çalışmanın ardından MycoWorks’ün mantardan laboratuvarda ürettiği yapay deriyi kullandılar. Böylece hem gerçek deri hem de plastik kullanmayarak çevreye zarar vermediler.
2021 sonunda satışa çıkacak bu çantanın sürdürülebirliğe önem verenler ve veganlar tarafından tercih edileceği öngörülüyor. Belli ki Z jenerasyonunu da bu iş birliğiyle tavlayacaklar.
Daha önce Gucci, Burberry ve Chanel gibi büyük modaevleri de kürk ve egzotik derileri koleksiyonlarında kullanmayacaklarını açıklamıştı. Hatta kürkün artık ne kadar demode olduğunun da altını çizmişlerdi.
Umalım, sadece bu modaevleri değil; tüm markalar güncel kalabilmek için sürdürülebilirliğe değer versinler.