23 Nisan itibarıyla tatil sezonunu açmayı umarken, Booking.com’un durdurulduğu
İnternet sitesine Türkiye’den girdiğinizde, Türkiye’deki otelleri ve avantajları göremiyorsunuz.
‘Aradığınız bölgede otel bulunamadı’ ibaresiyle karşılaşıyorsunuz.
Oysa aynı siteye yurt dışından girdiğinizde, gördüğünüz manzara üzücü.
Çok sevdiğimiz, çok iyi oteller yabancı turistlere bedava denilecek fiyatlara sıralanmış durumda.
İstanbul’da 5 yıldızlı bir otelde gecesi 16 pound’a kalmak bile mümkün.
Oysa biz şimdi bu tatil sitesinden kendi ülkemizde rezervasyon yapamıyoruz bile.
TURSAB’ın birlik üyesi seyahat acentelerine karşı haksız rekabet şikâyeti nedeniyle.
Tam da tatil sezonu öncesi böyle tatsız bir durum yaşanmamalıydı.
Haksız rekabet varsa, bu turizmciler arasında yasak olmadan çözülmeli ve bizim gibi yerli müşteriye yansıtılmamalıydı.
Çünkü yıllardır her yaz boyunca Bodrum-Çeşme çok pahalı diye şikâyet ediyor, biraz da ondan Yunan adalarına tatile gidiliyor diyoruz.
Tam da turizmde zor günler geçirilirken, tatilleri daha çok ülkemizde değerlendirelim derken bu karar üzücü.
İnternet devleri uzlaşmalı
Birçok internet sitesiyle benzer sorunlar yaşanıyor.
Vergi ödemedikleri gerekçesiyle internet siteleri haksız rekabetle suçlanıyor.
Booking.com durumunda da sadece turizm rekabeti değil, vergi sorunu da olabileceği gündeme geliyor.
Evet, Uber, Airbnb, Booking.com gibi bütün dünyada en yaygın kullanılan internet siteleri zaman zaman rakipleri tarafından dava ediliyor, zaman zaman ülkeler tarafından vergi konusunda uyarılıyor.
Ama dünya ekonomisi tepetaklak giderken, paylaşım ekonomisi daha da yaygınlaşırken aslında bunları yasaklamak ya da itiraz etmek yerine daha iyi denetleyecek sistemler bulunmalı.
Şirketler de devletlerle uzlaşmalı, vergi vermeli.
Kaybeden, müşteri olmamalı.
Kahraman’da neler oluyor?
Bir İstanbul klasiği Balıkçı Kahraman.
Şehrin hiçbir yerinde Kahraman gibi kalkan yapan başka bir balıkçı yok.
Onun için de fahiş fiyatlarından çok fazla şikâyet edilmiyor, çünkü rakibi yok.
Her ne kadar bir dönem Kahraman’dan ayrılan ekip Rumelihisarı’nda Rumeli Balıkçısı’nı açsa da yine de Rumelikavağı’na kadar giden bir müdavim kitlesi var.
İşte o müdavimler şimdi Kahraman’dan sık sık şikâyet ediyor, yağ içinde yüzen domates salatasından, nasıl pişirilsin diye hiç sorulmadan sofraya getirilen lezzetsiz kalkandan şikâyetler bir bir sıralanıyor.
Umalım, Balıkçı Kahraman bir an önce eski günlerine dönsün, aldığı fiyatın hakkını yemeğinin kalitesiyle versin.