Bu haftanın çoğu Brand Week’te geçti. 2017 trendleriyle başlayıp alışkanlıkların nasıl bulaşıcı olduklarıyla devam ettik.
Daha sonra ise konu, dikkatti.
Gezegenin en hızlı tükenen kaynağı dediler dikkat için.
Sonra da çarpıcı bir örnek verdiler, 1 milyar dolarlık bir iş kullancıların 1 dakikanın altında bir süre dikkat vermeleriyle kurulabiliyor diye.
Neden mi bahsediyorlar?
Buzzfeed, Vice ve Vox örneklerinden.
1,58 milyar dolarlık Buzz Feed’in kullanıcıları 36 saniye, 2,58 milyar dolarlık Vice’ın kullanıcıları 16 saniye ve 1,98 milyar dolarlık Vox’un kullanıcıları sadece 17 saniye zaman ayırıyor.
Günümüzde bir TV reklamına 30 saniye, uzun bir metin okumaya 5 dakika, kitap okumaya 2 saat ayrılırken World of Warcraft gibi bir bilgisayar oyununa tam 72 saat ayrılabiliyor.
Hatta Çin’de bu oyunu oynarken yemek yemeği, tuvalete gitmeyi unutanlar bile oluyor.
Kilit kelimeler: Çok amaçlı
Dikkatten sonra sıradaki konu: Merak.
Bir zamanlar bilgi daha azdı ve bilgi güç anlamına geliyordu.
Şimdiyse hepimiz bilgiye boğulduk, fazlasını kaldıramaz olduk.
Bilgi yerine merak çağı başladı böylece.
Discovery Networks 16-55 yaş aralığında 2100 kişi ile aralarında Türkiye’nin de olduğu uluslararası bir araştırma yapmış.
Bu araştırmaya göre, Almanya, Polonya, Romanya, Rusya, Güney Afrika, Suudi
Arabistan ve Türkiye’nin de aralarında olduğu 7 ülkede “Başkalarında en hayranlık uyandıran özellikler” sorusuna Türkiye’nin verdiği cevap % 40 ile en hayranlık uyandırıcı özelliğin girişimcilik, % 38 ile kültürlü olmak, % 37 ile de çok gezmek.
Bu özellikler Almanya’da % 56 ile kültürlü, % 37 ile sosyal çevreye sahip, % 32 ile de çevre dostu çıktı.
Aynı araştırmada insanların meraklı ve araştırmacı hissettiklerinde seçtikleri platformları da önem sırasına göre sıraladılar.
Buna göre % 51 ile televizyon birinci sırayı, web siteleri % 20 ile ikinci sırayı, % 10 ile kaydettikleri programları, % 8 ile sosyal medyayı, % 3 ile ise internette abone oldukları hizmetler olarak ortaya çıktı.
Bu çağın insanı tek bir şeyle yetinmiyor, farklı mecralardan besleniyor, aynı anda birkaç iş birden yapıyor, birçok alanla ilgileniyor, farklı özelliklerde kişilerle sosyalleşiyor.
Merak çağının insanını özetleyecek olursak, çok amaçlı demek yeterli.
SAHA’ya bravo!?
Füsun Eczacıbaşı’nın başkanı olduğu Saha Derneği, kâr amacı gütmeyen bir sivil toplum kuruluşu.
Çağdaş sanatı destekleme amacında birleşen bir grup sanatsever tarafından 2011 yılında kuruldu.
Türkiye çağdaş sanatının tanınırlığını ve bilinirliğini artırmayı hedefliyor ve bu doğrultudaki projelere karşılıksız destek veriyor.
Saha’nın destek verdiği projeleri önceki gün Saha üyeleri ve sanatçılarla birlikte Soho House’da izledik.
Hepsi birbirinden başarılıydı, ama aralarında beni en çok etkileyen Halil Altındere’nin işiydi.
Tahribat-ı İsyan’la Wonderland’den sonra yine harika bir iş çıkarmış, yine bir hiphop desteğiyle.
İzlerken bir kez daha görüyorsunuz, Saha gerçekten de müthiş bir iş yapıyor, hiçbir kar amacı gütmeden sanatçılara üretim desteği sağlayarak.