CaddeBir başarı hikayesi: Blake Mycoskie

Bir başarı hikayesi: Blake Mycoskie

12.05.2016 - 10:38 | Son Güncellenme:

Survivor'ın kardeş yarışması ‘The Amazing Race’te 1 milyon dolarlık büyük ödülü birkaç dakikayla kaçıran Blake Mycoskie, hoşlandığı kadını etkilemek için ihtiyacı olan çocuklara ayakkabı yardımı yapmaya gitti, ama asıl etkilenen kendisi oldu. Eski ayakkabılara bile sevinen çocukları görünce Toms (‘Tomorrows shoes’, ‘Yarının ayakkabıları’) şirketini kurdu...

Bir başarı hikayesi: Blake Mycoskie

Milliyet Gazetesi'nden Çağdaş Ertuna'nın, 'Survivor’dan çıktı 400 milyon dolarlık şirket kurdu' başlıklı yazısı şöyle:
"İlk işini daha üniversitede öğrenciyken kurdu, okuldaki diğer öğrencilere çamaşır hizmeti vererek.
Kısa zamanda 1 milyon dolar ciro yaptı ve işi ortağına sattı.
Daha sonra Survivor’a katılmaya karar verdi.

Haberin Devamı

Survivorcılar onu kardeş yarışma ‘The Amazing Race’e yönlendirdi, 1 milyon dolarlık büyük ödülü birkaç dakikayla kaçırdı.
Sonra yatırımcılardan para toplayarak bir reality şov TV kanalı kurdu, Robert Murdoch Fox Reality Channel ile rakip gelince pes etmek zorunda kaldı.

60 milyon ayakkabı
Daha sonra Arjantin’de tatilde bir kadından hoşlandı, onu etkilemek için ihtiyacı olan çocuklara ayakkabı yardımı yapmaya giderken yanında gitti, asıl etkilenen kendisi oldu.
Ayakkabısız büyüyen, kendi numaralarında olmayan eski ayakkabılara bile sevinen çocukları görünce öyle bir şirket kurmalıyım ki misyonu yardım etmekten öte olmalı dedi.
Böylece Toms (‘Tomorrows shoes’, ‘Yarının ayakkabıları’) doğdu, espadrilleri daha cazip hale getirdi, havalı yerlerde satılmasını sağladı ve bunu yaparken her satılan espadril için yardıma ihtiyacı olan çocuklara birer ayakkabı bağışladı.
Tabii bu ayakkabılar espadril değil, çocukların yaşadıkları hava şartlarına uygun olan spor ayakkabılar ve botlardı.
Yardım ederken hedefi, bir kerelik değil, sürekli olmaktı.
Her ayakkabı hediye ettiği çocuğa büyüyene kadar sürekli ayakkabı yardımı yaptı.
10 yılda tam 60 milyon ayakkabı bağışladı.
Sonrasında ürün yelpazesiyle birlikte yardım faaliyetlerini de genişletti.
Şimdi, farklı ülkelerde her sattığı kahve için ihtiyacı olan bölgelerde temiz su yardımı yapıyor, her gözlük için numaralı gözlük, hatta katarakt ameliyatı yardımı bile yapıyor, her ‘hayat kurtaran çanta’ ile ise sağlıklı doğum imkânı sağlıyor.
Geçen yıl kendi çocuğunun doğumuyla 3 aylık bir babalık izni kullandı, Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg’den de önce. Tabii kendi çalışanlarına da 3 aylık ücretli babalık izni hakkı tanıdı.

Haberin Devamı

Şirketlere destek
İlk defa böyle bir iş modeli görüldü, birçok ödül aldı, sonunda şirketin yüzde 50’sini yatırım grubu Bain Capital’e sattı, vergilerden sonra eline geçen 200 milyon doların 100 milyon dolarıyla Toms gibi sosyal amaçları olan şirketlere finansman sağlayacak bir fon kurdu.
Evsiz ve engellilerin işlerini satan internet sitesi Artlifting’den change.org gibi değişim yaratan büyük sitelere kadar birçok şirkete destek oluyor.
Böylece markanın misyonunun sadece bir pazarlama stratejisinden fazla olduğunu da gösterdi.
Bill Gates, Warren Buffet, Richard Branson gibi servetlerinin büyük bölümünü paylaşmayı seçen iş adamlarıyla ortak projeler için çalışıyor, 2017’de dev bir konferans planlıyorlar.

Haberin Devamı

200 bin çocuk için
Toms’un kurucusu Blake Mycoskie’nin hayatını Rıfat Elhadef’ten dinliyorum.
Rıfat Elhadef, aile şirketi Vakko’daki sorumluluklarının yanında, aynı heyecanla, Türkiye’ye ve Yunanistan’a getirdiği Toms için STK’larla birlikte çalışıyor.
İlk iş, Türkiye’nin de Toms’un yardım kampanyasından pay almasını sağlamış.
Daha geçen hafta markanın gönüllü elçisi Kenan Doğulu ve Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) gönüllüleri ile birlikte Giresun’da bir okula bağışladıkları ayakkabıları götürüp, çocuklarla bire bir ilgilenmişler.
Rıfat Elhadef, daha önce Bebek Parkı ve Ortaköy’de düzenlediği, hatta ‘Medcezir’ dizisinde de desteklenen ‘Ayakkabısız bir gün’ etkinlikleri yerine bu yıl daha çok ayakkabı bağışı yapmayı hedeflemiş. 54 bin adet ayakkabı yardımı yapmış, yıl sonuna kadar bu rakamı 200 bine çıkarmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

Temiz su yardımı
Bir başka hedef de İstanbul’da Toms Roasting Co. cafeleri açarak satılan her kahve için temiz su yardımı yapmak.
Rıfat Elhadef, bu proje için bu kadar heyecanlı olmakta haklı, her şirkete örnek olacak bir iş modeli ve başarı hikâyesi bu."