Valérie Delafosse - Röportaj
Her kadın iç çamaşırlarını ve mayoları sever. Zamansız parçalar olarak her daim dolaplarımızda yer alan iç giyim ürünlerinin İstanbul'da yeni bir markası var. Eres. Geçtiğimiz gün bir iç giyim ve mayo markası olan Eres’in İstinyePark’taki mağazasında Valérie Delafosse'le keyifli bir röportaj gerçekleştirdik ve markanın gelişim süreciyle alakalı ipuçları edindik. Keyifli okumalar.
Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?
İsmim Valérie Delafosse. 6 yıldır Eres markasının moda direktörüyüm. Eres’in tüm iç giyim ve mayo tasarımlarını yapıyorum.
Bizi Eres’in gelişim süreciyle alakalı bilgi verir misiniz?
Eres 1968 yılında kurulmuş bir marka. Yani çok çok uzun zamandır hizmet veriyor. İlk olarak mayo tasarımlarıyla işe koyulmasıyla devrimsel bir hareket başlattı desek yeridir. 1998 yılında da iç giyim sektörüne girmiş oldu. Bu girişim de Eres’in kurucusu Irene Leroux tarafından gerçekleşti.
Eres’in hedef kitlesi nedir? Hangi kesimden kadınlara hitap ediyor?
Genelde kendine güvenen, kendini ve vücudunu çok iyi tanıyan kadınlar tarafından tercih ediliyor. Aynı zamanda bu markayı uzun zamandır bilen ya da tesadüfen bir kere mağazamıza gelmiş ve bir parça edinmiş sonra tekrak gelmeye devam etmiş kadınlar bu kitlede yer alıyor.
Peki ya kadınlar Eres’I neden tercih etmeli?
Kadınlar Eres’I tercih etmeli çünkü; görsellik ve şıklığın yanı sıra rahatlık ve vücut şekillerine uygun kalıplarda tasarımlar oluşturuyoruz. Tasarımlarda genelde çok fazla şeyi bir araya getirmekten yana değilim, olabildiğince sade tutmaya çalışıyorum. Daha çok kadınların ürünlerimizin içindeki rahatlığı, vücut tiplerine uygun parçayı tercih etmelerini doğru buluyorum. Bu da onların kendilerini daha iyi ifade edebilmelerine yardımcı ouyor tabi. Diğer bir yandan, kadınlar Aynı zamanda bir beden üçülten mayolarla bölgesel şikayeti olan kadınlar kendilerini çok daha rahat hissedecek ve kendisine olan güveni tam olacak!
2013 İlkbahar – Yaz koleksiyonunuzdan biraz bahseder misiniz?
Modern ve spotif tutumu detaylarla zenginleştirerek elegant bir görünüm elde etmeye çalıştık. Parlak, silikon, yatay ve dikey çizgi detayları ile bu görünümü daha da desteklemeye çalıştık. Amaca yönelik değişik kumaş ve tasarım teknikleriyle, sportif çizginin dışına çıkmadan ilerledik. Yüzücülerden görmeye alışık olduğumuz sırt detaylarıyla daha da zenginleştirdik. Aynı zamanda kadınalrın şikayetçi olduğu “düştü düşecek” dedirten iç giyim ve mayolardan kurtulmanızı sağlayacak yapışkan silikon parçaları ekledik. Her parçamızda ihtiyacınıza bağlı olarak bir detay söz konusu. Büyülten, küçülten, darlaştıran kumaşlar ve teknikler sayesinde kadınların arzusunua göre davranmış oluyoruz.
Koleksiyonu hazırlarken nelerden ilham aldınız?
Açık söylemek gerekirse asıl ilhamım olimpiyat oyunları oldu. Olimpiyat oyunlarının sportif teknolojisi ve futuristic tavrından çok etkilendiğimi söyleyebilirim. Bunun dışında koleksiyonumuz bir kimya laboratuvarını andırmıyor değil. Duman, sıçratılmış boya vb deneysel ve soyut tavrı da anımsatıyor. Genel olarak modern, teknolojik ama aynı zamanda basit ilhamlardan yararlanmaya çalışıyorum.
Eres Istanbul’u neden tercih etti?
İstanbul olumlu yönde çok değişmeye başladı. Bir gelişme gösterdiği yadsınamaz bir gerçek. Biz aslında çok uzun zamandan beri burada olmak istiyorduk ve artık bu güzel mağazaya sahip olduk, bu yüzden çok mutluyuz!
Peki, sizden önümüzdeki aylarda hazırlayacağınız koleksiyonlarla alakalı bir kaç ufak tüyo alabilir miyiz?
Aslında bunu söylemek tabii ki çok zor ama plaj modası ve iç giyimin geliştirilmiş ve “genişletilmiş” versiyonu olarak tanımlayabiliriz, Ayrıca çok da ilginç olacak!