Meral Tamer ‘Ekonomi Sayfası’nda
Pilot Galeri, 10 sanatçının, Ali Miharbi, Hamra Abbas, Fikret Atay, Burak Delier, Bengü Karaduman, Şener Özmen, İrem Tok, Tufan Baltalar, Cengiz Tekin ve Gökçe Erhan’ın çalışmalarından oluşan “Sonuçlar Tesadüf Değildir” adlı sergiye ev sahipliği yapıyor.
Umutsuzluk üreten bir çağda aslında yeni umutların bulunabileceğini ele alırken, alternatif bir geleceğin nasıl üretileceğini ve sosyal medyayı sorgulayan sergi dikkat çekici yapıtlarla dolu. Bunlardan ilki Gökçe Erhan’a ait. Erhan, “Ekonomi Sayfası” adlı eserinde gerçeklik algısını yerinden etmenin başarılı bir örneğini sunuyor. Sanatçı 2011 yılı boyunca derlediği ekonomi haberlerini naylon poşetlerle oluşturduğu ve ‘Sarsıntı’ adını verdiği gazetesinin bir sayfasında topluyor. Sayfanın sağ sütununu Milliyet gazetesi ekonomi yazarı Meral Tamer’e ayırmış. Meral Tamer, sanatçının ricasını kırmayarak bu eser için “Bu nasıl büyüme!” başlıklı bir yazı kaleme almış.
Serginin bir diğer dikkat çekici işi Şener Özmen’e ait. Sanatçı bu sergide, bugüne kadar yaptığı üretimlerden daha farklı bir eserle karşımıza çıkıyor; internet aktivisti Assange’ın portresini bir duvar halısı olarak bizlere sunuyor.
Sergi, Fikret Atay’ın pazarda taş satmaya çalışan bir çocuğu gösteren “Yuvarlanan Taşlar” adlı eseri, Bengü Karaduman’ın çok başarılı bir işçiliğe ve vurucu bir içeriğe sahip videosu, Hamra Abbas’ın dikkat çekici ‘mektubu’, Ali Miharbi’nin ses yerleştirmesi, Burak Delier’in adaletsiz, eşit olmayan bir mücadelenin içindeki “Küçük Adam” heykeli, Cengiz Tekin’in sahte oyun paralarını havaya savuran çocukları ve İrem Tok’un hayatın sorumluluklarından kaçak figürüyle 24 Mart’a kadar sizleri bekliyor...