SAĞLIK
YEMEK
ASTROLOJİ
GÜZELLİK

İşte Isparta’daki facianın nedenleri

Isparta’da 29 Kasım 2007’de düşen Atlasjet uçağı için hazırlanan raporda uyarı sisteminin arızalı olduğu, uçağın ikinci pilotunun ise sadece 14 saat uçuş eğitimi aldığı ortaya çıktı

|

Isparta Keçiborlu’da 29 Kasım 2007’de 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan Atlasjet Havayolları’na ait uçağın düşmesiyle ilgili hazırlanan raporda, facianın nedenleri tek tek yer aldı.
STAR Haber’de dün yayınlanan habere göre, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın görevlendirdiği uzmanlar, hatalı inişe geçen pilotları uyarması gereken hassas uyarı sisteminin, hoparlörü çalıştıran jeneratörün “arızalı olması” sebebiyle devrede olmadığını belirlediler.
Ayrıca uçuş öncesi pilotların bilgisayarına yüklenmesi gereken Isparta Havaalanı’na ait alçalma bilgilerinin de bilgisayara kaydedilmediği için, pilotlar bilgileri “manuel” olarak uyguladılar.
Uzmanlar ayrıca uçağın iki kara kutusundan biri olan kokpitteki kayıt cihazının arıza sebebiyle günlerce çalışmadığını da belirlediler. Havacılık kurallarına göre, pilotların göreve başlamadan önce havayolları şirketi tarafından 100 saat uçuş eğitimi alması gerekirken, uçağın ikinci pilotu emekli Tuğgeneral Tahir Aksoy’un sadece 14 saat 40 dakika uçuş eğitimi aldığı vurgulandı.
Uçağın, Worl Focus Havayolları tarafından Sofya’da bakımda gösterildiği tarihin ise “uçuş tarihi” olduğu kaydedildi.

© Copyright 2025

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.