EZBER BOZAN... GÖZYAŞI YÜZÜĞÜ Tek taş yüzüğün DNA’sı Selda Okutan’ın ellerinde değişti… Film başlar Siz etkilenmeye ve gizemi başroldeki kahramanınızla çözmeye hazırsınızdır Kahraman saklanmış bir yüzük ya da bir kolye bulur Ona sahip olmak isteyenler çoktur Sır dolu hikâye başlar Bazen durağan bazen aksiyon dolu karelerde yüzüğün peşindedir herkes Yüzüğü bulan ya kutsandığını hisseder, ya da kötülüğün peşine düşer Takıların kaderinde de vardır maalesef kötüyle karşılaşmak Efsanelerde de çıkar karşımıza yakut taşlı yüzükler, elmas kolyeler Titanik’ten yıllar sonra çıkarılan kolyeyi hepimiz hatırlarız O bir takı değildir artık Ölenlerin ardından “yas”tır Aşktır, bir ömür boyu unutulmayan Sayfalarca kitaptır Saatlerce sürecek filmdir Anlatılacak en etkileyici hikâyedir Meraktır, aklınıza beni çöz diye göz kırpan Bazen en özel “anı”dır en sevdiğinizden geriye kalan Takı insanın vazgeçilmez parçası Bazen süsü Bazen ruhu Ve bazen üzerinizdeki her bir parçanın tamamlayıcısı Ararız üzerimizde emanet gibi durmayanı, Parmağımızda bizi anlatan yüzüğü, boynumuzda zevkle taşıyacağımız kolyeyi… Bazıları bu keşif yolculuğunda tutkuyla bağlıdır özel olana, ruhun içine akıtıldığı tasarımlara… Aslında kendimi bulduğum dönemler tam da okul yıllarıma ait. Şanslıyım çünkü okul yıllarımda kendi tarzımı bulmuştum. Üniversite 3. Sınıfta figür çalışmaya başladım. Önce porselen üzerinde denemelerle başladı, sonrasında ise madeni şekillendirerek figüratif takılar yapmaya başladım. İlk başlarda maden üzerinde bu kadar detaylı çalışmak mümkün olmadı fakat daha sonra malzeme değişikliğine gittim. Kendim için en doğru malzeme ve el aletlerini bulduğumda ( bazı el aletlerimi kendim yapmak zorunda kaldım) daha detaylı çalışmalar yapmaya başladım. İnsan figürleri benim için; duygu, düşünce, duruş ve insana dair diğer bütün duyguları ifade etmenin en iyi yolu. Peki, Tarihsel dokular tasarımlarında ne ölçüde etkili? (Ağaç oymacılığı, taş işçiliği, kündekari gibi…) Ağaç oymacılığı dışındaki konuların yaptığım tasarımlara etkisi yok. Ahşabı severim. Bazı takılarımda da kullandım. Son zamanlarda takı dışında tasarımlar üzerine çalışıyorum. Bazı bölümlerinde ahşabı oyarak kullandım. Serinin ismi KÖK. Bir bütünün parçaları gibi duruyor olmalarının en büyük nedeni temelinin insan doğasına dayanıyor olması. Tasarım aşamasının ardından üretim aşaması geliyor Üretimi aşamasını da sen mi gerçekleştiriyorsun? Bütün tasarımlarımın üretimini Karaköy’deki Selda Okutan Gallery de yer alan butik atölyemde yapıyorum. Benim için çizim yapmanın yanında uygulamanın da benim elimden çıkıyor olmasının ayrı bir önemi var. Uygularken tasarım aşamasında ne hissettiğimi biliyorum. Tasarım bazen elimde yeniden şekilleniyor. Bazı parçalar sadece bir defa üretiliyor Çoğu sipariş üzerine üretiliyor. Bazı ürünler sınırlı sayıda, bazı parçalar ise sadece bir defa üretiliyor. Sınırlı sayıda üretilen tasarımlarımda parçanın üzerinde kaçıncı adet olduğunu belirten numarası oluyor. Bunu hiç derinlemesine düşünmedim fakat sanırım iyi bir gözlemciyim. Hem kendi içimde hem de dışarıda. Görmenin dışında dinlemenin de beslediğine inanıyorum. Görüntü ve sesle ifadenin yarattığı bütünlük benim için önemli. Malzemede gelenekçi olduğum söylenebilir. Gümüş ve altın en çok kullandığım materyaller. Alternatif malzemeler konusunda oldukça seçiciyim. Bazen acı çekiyor gibi görünseler de bir arada durmaları. Senin tarzında fark yaratan aktörlerin neler? Kadınlar ve erkeklerim. Birbirleriyle olan ilişkileri. Bazen acı çekiyor gibi görünseler de bir arada durmaları. Tektaş mantığında olan birkaç tasarımım var. Bunlardan birisi Gözyaşı yüzüğüm. Yüzüğün formu adı gibi gözyaşına benziyor ve taş yüzüğün en üst kısmında ters olarak duruyor. Geometrik formlarda takı yapmak istediğimde altında yatan ifadenin yanında teknik olarak zor görünen tasarımlar yapmayı, ezber bozmayı amaçlıyorum. Diğer bir tektaş formum ise LikeDiamond yüzüğüm. Bu aslında bir seri. Bir soy ağacına mensup Pırlanta ailesi. Bir de bu serinin LikeHeart ailesi var. Modayı görüyorum fakat izlemiyorum. Moda olan benim için uzak durulması gereken anlamına geliyor. Herkesin tercih ettiği, uyguladığı, kullandığı bir şey, bir tarz özel olmaktan çok uzak. Sevdiğin ressamlar heykeltıraşlar kimlerdir? Eskiye ait, aşırı gerçekçi çalışmış bütün heykeltıraşları sevebilirim. En çok da Auguste Rodin’i. Yaşayan genç bir heykeltıraş olan Brian Booth Craig ise gerçekçi bronz heykeller yapan bir sanatçı. Yaptığı işleri hayranlıkla izliyorum. Resime gelince, resimle aramız pekiyi değil. Onun benimle bir derdi yok. Ben ona hakettiği ilgiyi gösteremedim 3 boyuta olan merakım yüzünden. Yakın gelecekte kurmayı düşündüğümüz yeni markamızla ilgili planlarım var. Uzun zamandır takı dışında yaptığım tasarımları hayata geçirmeye çalışıyorduk. Şimdi fırsatımız oldu. Üzerine zaman harcıyoruz. Yeni bir doğum, büyütülmesi gereken, emek isteyen yeni bir oluşum, yeni yeni fikirler ve tasarımlar. Gizem -İsim Işık - Renk Fırtına – Deniz Feneri Elmas - Ham Matematik – Bir varmış bir yokmuş Simetri- Mükemmeliyetçi Selda Okutan’ın muhteşem tasarımlarına sahip olmak istiyorsanız Bahar’a özel indirimleri kaçırmayın… Bahar'a Özel 21-29 Mart 2015 tarihleri arasında, Selda Okutan Gallery de % 25 indirim sizleri bekliyor.