Pandemiye dönüşen corona virüsün tüm dünyayı tehdit eder hale gelmesinin ardından süpermarketlere akın edenlerin en rağbet ettiği ürün tuvalet kağıdı oldu. Durum öyle seviyelere geldi ki dünya haberlerinde tuvalet kağıdı almak için kavga edenleri bile gördük. Peki bunca gıda, temizlik ürünü arasında yok satan neden tuvalet kağıdı oldu? Bu stokçuluğun psikolojik bir karşılığı var mı? Bakın uzmanlar neler söyledi…
|
1
1 / 8Fotoğraf
PEMBENAR ÖZEL
The Independet’e konuşan Pandemi Psikolojisi (The Psychology of Pandemics) kitabının yazarı Steven Taylor’a göre bu duygunun altında yatan neden iğrenme duyarlılığının artması. Taylor “İğrenme, sizi bazı kirlenmelerden kaçınmanız için uyaran alarm mekanizması gibidir. Eğer salya kaplı bir korkuluk görürsem ona dokunmam, tiksinti hissederim. Bu yüzden enfekte olma korkusuyla tiksinti arasında çok sıkı bir bağ var. Tiksinti yaratan şeyleri ortadan kaldırmak içinse tuvalet kağıdından daha iyi bir araç yok. Bence tuvalet kağıdının koşullu bir güvenlik sembolü haline gelmesi bu yüzden” dedi.