Anneler internette alışverişte daha çok araştırıyor
Google’ın "Thinkretail’ araştırmasına göre, daha çok ürün bilgisi edinmek için internet kullanma eğiliminde olan anneler, en çok kişisel bakım ve ev aletleri kategorisini araştırıyor.
Google’ın "Thinkretail’ araştırmasına göre, daha çok ürün bilgisi edinmek için internet kullanma eğiliminde olan anneler, en çok kişisel bakım ve ev aletleri kategorisini araştırıyor.
Google’ın, Türkiye’deki çevrimiçi perakende sektörünü ve tüketicilerin internetteki alışveriş davranışlarını mercek altına alan "Thinkretail" araştırma sonuçları açıklandı.
Araştırmada, son yıllarda artış gösteren alışveriş ve fırsat siteleri ile birlikte tüketicilerin internetten alışverişe olan ilgisinin arttığı dikkati çekerken, araştırmaya göre tüketiciler artık markalar ve mağazalara kolay erişim yollarını tercih ediyor.
Türkiye’nin farklı bölgelerinden seçilen bin kişinin katılımı ile gerçekleştirilen araştırmada; sektörel dağılımda elektronik eşyanın yanı sıra, beyaz eşya ve giyim/aksesuar, kozmetik kategorilerindeki artış göze çarpıyor. Araştırmada ayrıca annelerin alışverişlerinde ürün araştırma ve satın almada interneti oldukça aktif kullandığı gözlemleniyor.
Türk tüketicisinin internet üzerinden alışveriş ile ilgili algısının büyük ölçüde değiştiği de öne çıkan veriler arasında yer alıyor. Türkiye’deki kullanıcıların internetten alışveriş yapmayı seçmelerinin başlıca nedeni ise internetten alışverişin rahatlığı olarak görülüyor. Fiyat avantajı ve tüm ürün çeşitlerine ulaşabilmek ise diğer nedenler arasında yer alıyor.
"Önümüzdeki 12 ay içerisinde internet üzerinden alışveriş yapmayı düşünüyor musunuz?" sorusuna verilen yüzde 60 oranındaki olumlu yanıt ise Türkiye’deki tüketicilerin internet alışverişine olan ilgisinin artarak devam edeceğinin bir göstergesi olarak kabul ediliyor.
Araştırma, annelerin online alışveriş ve internette araştırma konusunda farklı davranışlar sergilediğini ortaya koyarken, arama motoru kullanıcılarının yüzde 80’inden fazlasının ve annelerin yüzde 90’ının gıda, giyim ve aksesuar, ev bakımı, kişisel bakım ve kozmetik kategorilerinden ürün satın aldığını gösteriyor.
Araştırmaya göre, daha çok ürün bilgisi edinmek için internet kullanma eğiliminde olan anneler, en çok kişisel bakım ve ev aletleri kategorisini araştırıyor.
Araştırmada, Türkiye’deki internet kullanıcılarının satın almadan önce en çok ürün araştırması yaptığı kategori elektronik olmakla birlikte beyaz eşya, giyim aksesuar ve kişisel bakım & kozmetik kategorilerinde araştırmada dikkati çekici bir yükselme görülüyor.
İnternetten alışverişe halen tereddütlü yaklaşma nedenlerinin sorgulandığı araştırmada artık güvenlik unsurunun birinci sırada yer almadığı gözlemlenirken, temel neden olarak tüketicilerin aldıkları ürünü görmek ve dokunmak istemesi çıkıyor.
Google Türkiye Ülke Direktörü Bülent Hiçsönmez, konuya ilişkin değerlendirmesinde, e-ticarette son dönemde yaşanan hızlı gelişimin yansımasını perakende sektöründe de gözlemlediklerini belirterek, şunları kaydetti:"Tüketici alışkanlıklarındaki değişimi ve önümüzdeki dönemde tercihlerinin nasıl bir seyir izleyeceğini değerlendirmeyi amaçladığımız bu araştırma, tüketicilerin artık internetin sunduğu rahatlık ve konforu hem ürün araştırması hem de satın almada etkin olarak kullanmayı tercih ettiğini ortaya koyuyor. Bu sonuçlar, perakende sektöründeki oyuncuların artık fiziksel mağazacılığın yanı sıra internet üzerinden de hedef kitlelerine erişebilecek multikanal satış stratejileri geliştirme gerekliliğini ortaya koyuyor."