13.05.2022 - 17:32 | Son Güncellenme:
Dünya yavaş yavaş normalleşme sürecine girmeye başlamışken moda sektöründe neler yaşanıyor bu hafta bu konuyu yakın takibe almak istedim. Çeşitli kısıtlamaların kalkmasından sonra kalabalıklaşan sokaklarda, özellikle yaz mevsiminin yaklaşması ve havaların ısınması ile birlikte elbiseler ve topuklu ayakkabıları görmeyi beklerken rahat giyim alışkanlığımızdan kurtulamadığımızı gösteren ve pandemi döneminde alıştığımız eşofman takımları, spor taytlar, ayakkabılar-terlikler boy gösteriyor.
Moda araştırma platformu editörleri özelikle kıyafetlerde özellikle rahatlığa önem verildiğini, mod yükseltici ve eğlendirici parçaların ve renklerin ön plana çıkacağını vurgularken özellikle Z kuşağının 2022 yılında da spor giyimi tercih edeceğini vurguluyor.
Durum böyle olunca dünyanın en lüks ve en ünlü markaları ile çalışan ve bu markaların perakendecisi olan Batu Spor Malzemelerinin kurucusu Sercan Köse ile geçtiğimiz günlerde Tekfen Ofis Park’ta açılışını gerçekleştirdiği, dünyada 4’üncü, Avrupa’da ise birinci büyük showroomunda bir araya geldik. Covid sonrası dönemde sportif şıklığı masaya yatırdık.
Yağmur Kalyoncu: Dünyadaki birçok lüks markanın tasarımcıları ile çalışıyorsunuz. Spor moda trendlerini Türkiye, Almanya, Hong Kong, Dubai, İtalya ofislerinizde tasarım ekiplerinizle birlikte yaratıyorsunuz. 2022 bahar ve yaz aylarında özellikle luxury spor giyim modasında bizleri neler bekliyor?
Sercan Köse: Spor giyim artık günlük hayata karıştı, insanlar hem evde, hem süpermarkete giderken hem de gece dışarı çıkarken giyebilecekleri kıyafetler istiyor. Basit değişikliklerle günün her anına adapte edebileceği kıyafetleri satın almak istiyor. Artık fonksiyonellik ön planda. Dünyadaki lüks markalarda tüketicinin bu isteğine uygu ve kreasyonlarına şık, spor parçaları dahil etti. Örneğin Saint Laurent’in şort tayt üstü ceket ikilisini örnek olarak paylaştı ve büyük ses getirdi.
Yağmur Kalyoncu: Spor ve egzersizler için başlayan sneaker trendi artık hemen hemen her kombinin alttında gözümüze çarpıyor. Red Carpet yürüyüşlkerinde bile artık spor ayakkabı görmek mümkün. Bahar ve yaz sezonunda sneaker modasında bizleri neler bekliyor?
Sercan Köse: Eskiden siyah ve beyaz olmak üzere sade ve abartıdan uzak modeller ön plandaydı. Son birkaç yıldır üzeri motifli, taşlı ve hatta kişiselleştirilmiş sneakerlar moda. Retro sneakerlar da son zamanlarda oldukça dikkat çekiyor. Eşofman takımından jean’e kadar, her stil ile uyum sağlamayı başaran modeller mevcut elimizde. Renk olarak da bu yıl neon yani patlayan renkler sıkça karşımıza çıkacak. Pembe, yeşil, lila ve sarı sezonun trend renkleri arasında.
LÜKS MODA İŞ BİRLİKLERİ
Sercan Köse: Christian Dior gibi ünlü moda markalarının spor ayakkabı markalarıyla olan iş birlikleri son yıllarda oldukça dikkat çekiyor. Air Jordan ve Dior'un oldukça ses getiren sneaker modeli ise neredeyse tüm moda dünyasını etkiledi. Yakın zamanda bu iş birliklerinin devamının gelmesi bekliyoruz.
Sınırları Zorlayan Teknolojiler
Sercan Köse: Sınırları zorlayan teknolojiler modayı şekillendiren bir konuma geldi. Nike ve Adidas gibi markaların spor ayakkabı teknolojisini ileriye taşımasıyla birlikte, teknolojinin etkin olduğu ve geliştirilmiş sneaker modelleri bu yıl karşımıza çıkacak.
Yağmur Kalyoncu: Batu Spor markası olarak dünyada bir ilke imza attınız ve üzerinde 26.7 gram altın olan 30 bin euroluk ayakkabıyı Türkiye’ye getirdiniz. Satın almak isteyen oldu mu?
Sercan Köse: Bu ayakkabıdan dünyada sadece dokuz adet üretildi. Sarı bölümleri saf altından yapıldı. Üzerinde 26.7 gram altın var. Bir ayakkabı düşünün ki değeri gün geçtikçe artıyor. Fiyatı da şu an 30 bin Euro civarıdır. Hem dünyada hem de Türkiye de birçok ünlü isim bu ayakkabıyı almak için bize ulaştı. Ancak çok özel bir koleksiyon olduğu için satamadım. Ama ileride özel bir durum olursa teklifleri değerlendirebiliriz.
Yağmur Kalyoncu: Oldukça renkli ve büyük bir showroom olmuş burası. Nike, Adidas, Converse gibi büyük markaların perakendecisi olarak burada açtığınız showroomun Türkiye’de sektöre katkıları neler olacak ?
BU YILKİ SATIŞ HEDEFİMİZ 10 MİLYON
Sercan Köse: Henüz yeni açılmış olmasına rağmen Avusturalya, Fransa ve İsviçre’den müşterilerimiz showrooma geldi. Orijinal markaları güvenli bir adresten almak için müşterilerimiz kıtalararası yol geliyor. Bu hem markam hem de ülkem adına gurur verici. Bu işi ne kadar iyi yaptığımızı gösteriyor. Bu yıl satış hedeflerimizi daha da büyüttük. 10 milyonlu bir hedefe koşacağız.
Yağmur Kalyoncu: Bu güzel sohbet için teşekkür ediyorum. Belki devamını Milano’da yaparız. Moda haftası için orada olacaksınız. Belki trendleri yine birlikte değerlendiririz.
Detaylı bilgi için tıklayınız.
İlandır.