24.12.2020 - 14:01 | Son Güncellenme:
Covid-19 salgını sebebiyle Sinan Erdem Spor Salonu’ndaki maçlarını seyircisiz oynayan Anadolu Efes Spor Kulübü, taraftarlarının maç heyecanını salon içerisinde yaşamaları adına Microsoft Türkiye ile iş birliği yaparak “Anadolu Efes Spor Kulübü Dijital Tribünü” projesini hayata geçirdi. Bu proje, Avrupa basketbolundaki ilk dijital tribün uygulaması da oldu.
Anadolu Efes Spor Kulübü’nün mobil uygulamasındaki ve Instagram hesabındaki kampanyalara katılan basketbolseverler; evlerinde maçı izlerken aynı zamanda dijital tribünde de yerlerini almış oldu.
Anadolu Efes Spor Kulübü Dijital Tribünü 17 Kasım 2020’de oynanan Anadolu Efes – Bayern Münih arasındaki karşılaşmasında 200’e yakın taraftarın katılımıyla gerçekleştirildi.
Microsoft Teams ile taraftarlar evlerinde; heyecanları dijital tribünde
Evlerinden maçı izleyen seyircilerin görüntüleri, Microsoft Teams uygulamasının “Together” özelliği sayesinde dijital olarak sahadaki taraftar tribünlerine yerleştirilen dev ekranlara yansıtılarak dijital tribün oluşturuldu. Özellikle çok sayıda kişinin katıldığı görüntülü toplantılarda dikkatin dağılmasını engellemek ve etkileşimi yükseltmek amacıyla pandemi döneminde Microsoft Teams uygulamasına eklenmiş bir uygulama olan “Together” özelliği, Türkiye’de ilk kez spor alanında kullanıldı.
Anadolu Efes Spor Kulübü ile hayata geçirdikleri projeye ilişkin görüşlerini dile getiren Microsoft Türkiye Pazarlama Grup Direktörü Ozan Öncel, pandemiyle oluşan sosyal mesafe kurallarının spor sektörünü büyük ölçüde olumsuz etkilediğini belirterek “Basketbol da seyircilerin varlığıyla, tezahüratlarıyla, alkışı ve heyecanıyla anlam kazanan bir spor. Taraftarsız karşılaşmalar hem seyircilerin hem de sporcuların motivasyonunu düşürüyor. Anadolu Efes, daha önce NBA karşılaşmalarında da hayata geçirilen dijital tribün uygulamasını denemek istediğini söylediğinde ‘neden olmasın?’ dedik. Microsoft Teams’in Together modunu yapay zekayla çalışan ve çok sayıda insanı aynı fonun önünde yan yana / alt alta gösteren bir segmentasyon programı gibi düşünebilirsiniz. Bir yandan evlerinde keyifle maçı izleyen taraftarlar, diğer yandan maçın fiziki olarak oynandığı sahadaki dijital tribünlere yerleştirilen dev ekranlarda kendilerini ve diğer seyircileri görebiliyorlar. Teams sayesinde sporu teknolojiyle buluşturarak pandemi döneminde basketbol tutkunlarına takım ruhunu yeniden yaşatmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.