Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) yabancı dilde yeni bir reform gerçekleştirecekmiş.
Bu kaçıncı proje?
Biz saymaktan yorulduk, onlar yeni modeller üretmekten yorulmadı.
Eğitimdeki genel gidişatı anlamak için MEB’in yabancı dil politikasına bakın yeter!
Yeni sistem, mobil destekli, oyun odaklı olacakmış!
Kulağa hoş geliyor. Tıpkı daha önce çöpe atılan onca proje gibi.
Yeni projenin detaylarına geçmeden önce, MEB’in, aynı konuda, yine kulağa hoş gelen, daha önceki projelerinden birine göz atalım:
Proje çöplüğü
Yabancı dil öğretiminde yeni bir sistem!
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), İngilizce öğretiminde yeni bir sisteme geçmeye hazırlanıyor.
“Yabancı Dil Öğretiminin Geliştirilmesi Projesi” oluşturan bakanlık, yurt dışından ana dili İngilizce olan öğretmenler getirilmesinden okullarda “English cafe”ler açmaya, popüler çizgi filmlerin ve programların televizyonlarda altyazılı yayınlanmasından okullara eğitim setleri dağıtmaya kadar okul öncesini de kapsayacak şekilde bir dizi yeni uygulamayı gelecek eğitim-öğretim yılından itibaren başlatacak.
Projede, “Yabancı dil mevzuatının yenilenmesi, yabancı dil eylem planı hazırlanması, okullarda İngilizce öğretiminde kullanılan program ve materyallerin standartlara uygun olarak yenilenmesi, yabancı dil öğretmeni istihdam kriterlerinin yeniden belirlenmesi, proje tamamlanıncaya kadar (4 yıl içinde) her yıl 10 bin olmak üzere toplam 40 bin anadili İngilizce olan yabancı İngilizce öğretmeni alınması, okullarda hafta sonu ve yaz tatillerinde yabancı ve Türk İngilizce öğretmenlerinin birlikte çalışacağı faaliyetler düzenlenmesi” öngörülüyor...
Dahası, bir değil, iki yabancı dil öğretilecek, onunla da yetinilmeyip Ata yadigârı Osmanlıca da bildiğimiz diller arasına eklenecekti!
Ne olduğunu ne siz sorun ne de biz anlatalım ve gelin yeni projeye bir göz atalım:
Mobil destek!
“Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un bir süre önce açıkladığı yabancı dil eğitiminde yeni modelin detayları belli olmaya başladı. İngilizce öğretiminde kademeli olarak ‘oyun tabanlı öğrenme’ modeline geçilecek. İngilizce öğrenimi mobil teknolojilerle desteklenecek. Yabancı dil öğretimi için ‘Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Konseyi’ oluşturulacak.
Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı öğrencilerin yabancı dil öğrenememe problemleri üzerine yabancı dil eğitiminde yapılacak yeniliklerle ilgili bilgi notu hazırladı. Bilgi notunda, yabancı dil derslerinin öğretim programlarının Avrupa dil portföyündeki tanımlarla uyumlu ve temel dil becerisi (okuma, yazma, konuşma, dinleme) esas alınarak güncellendiği ifade edildi.
Yabancı dil öğretim programlarında sarmal format (cyclical format) yapı tercih edildiği kaydedilen notta, 2023 eğitim vizyon belgesinin açıklandığı da belirtildi.
Oyun temelli eğitim yabancı dil eğitiminin öğrenci merkezli bir yaklaşımla, öğrencilerin bilişsel düzeylerine uygun metodolojiler kullanılarak ele alınacağı ifade edilen bilgi notunda şöyle denildi:
“2019-2020 eğitim öğretim yılı itibariyle 2. sınıflardan başlayarak kademeli olarak 2-12. sınıflarda uygulanmak üzere yeni bir yaklaşım ortaya konulacak, ülke genelinde, seviye ve okul türlerine göre çeşitlendirilmiş dil eğitim programları uygulanacaktır. Bu çerçevede 2-4. Sınıflarda ‘Oyun Tabanlı Öğrenme’ yaklaşımı benimsenecektir. 5-8. sınıflarda ‘Farklılaştırılmış Eğitim’ modeli uygulanacaktır. Bu modelde öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerine göre bireysel öğrenme gereksinimleri ön plana alınacaktır. 9-12. sınıflarda ise lise türüne göre ‘Özel Amaçlı İngilizce’ modeliyle ilgili İngilizce dili becerisi/becerileri öncelikli olarak geliştirilecektir...”
Ne kadar net, ne kadar inandırıcı ve ne kadar uygulanabilir değil mi?..
Bravo MEB’e...
Özetin özeti: Proje çöplüğü haline dönen MEB, çocuklarımızla, eğitim sistemimizle ve ülkemizin geleceğiyle oynamaya ne olur artık son versin! Ve en garibi, çöpe atılan o devasa projeleri getirenlerin sessizliği!