Üniversite kapısında iki milyon aday beklerken, üniversitelerdeki 322 bin kontenjan boş mu kalacak?
Tamam, adayların beğenmediği için girmedikleri fakülteler var ama istedikleri halde giremedikleri de çok! YÖK, acilen yeni formüller bulmalıdır!..
YÖK, kapatılan üniversitelerin on binlerce öğrencisini hiçbir rahatsızlık ya da hakkaniyetsizlik yaratmadan çok kısa bir zamanda farklı üniversitelere yerleştirdi.
Şimdi aynı YÖK, boş kalan 322 bin kontenjan için neden benzeri formüller üretmesin ki?
ÖSYM, bugüne kadar YÖK’ün ayağına bağlanmış en büyük prangalardan biriydi.
Ne önerse, hayır diyordu.
Sanıldı ki ÖSYM’nin her “hayır”ı sistemi daha iyileştirecek ama sonunda görüldü ki ÖSYM dukalığı, sistemin iflasına neden oldu!
YÖK ve ÖSYM’nin bugünkü tavrı, Akdeniz ülkelerinin siesta yapan esnafına benziyor.
Saat 16.00 olduğunda, kapıda müşteri de olsa kapıları kapatıyor, bekleyeceksin diyor.
Kendilerine göre belki iyi bir sistem ama bu bize uymaz, uymuyor da.
Biz öyle istediği zaman çalışacak, istediği zaman yatacak bir lükse de zenginliğe de sahip değiliz.
Her saatimizin, her kuruşumuzun, her kontenjanın değerini bilmek zorundayız!..
Demokraside çare tükenmez ve tükenmemeli de.
En kolayı, yasa ve yönetmeliklerin arkasına saklanıp, çözümsüzlüğün esiri olmaktır.
Bunun bir işe yaramadığı artık görülmelidir ve büyük bir eğitim reformu için kollar sıvanmalıdır.
Ama müfredat olayında olduğu gibi ideolojik değil, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın en son yaptığı konuşmadaki gibi akılcı olmalıdır!
Ne demişti?
“Bilgi en büyük güçtür ve artık tüketen değil, üreten olalım.”
Var mı buna itirazı olan?..
Yabancı dil!
MEB, 81 ilde 620 ortaokulda, yabancı dil ağırlıklı pilot eğitime başlayacakmış. Haydi hayırlısı.
Umarız bundan önceki benzeri projeler gibi o da yarı yolda kalmaz!
Ülkemizdeki yabancı dil eğitiminin etkinliğini ve verimliliğini artırmak amacıyla, yaşanan sorunlar ve çözümleriyle ilgili geniş kapsamlı çalışmalar yapılmış. Bu çalışmalar kapsamında öğretmenler, yöneticiler, öğrenciler, veliler, akademisyenler, bürokratlar, sivil toplum kuruluşlarının yanı sıra ulusal ve uluslararası yayınevlerinin de görüşleri alınarak planlamalar yürütülmüş.
Veeee, yeni öğretim yılıyla birlikte yabancı dil ağırlıklı eğitim uygulaması başlatılacakmış.
620 okul, 3 bin 759 sınıfta, 110 bin 400 öğrenciye yönelik pilot uygulamaya, 620 okulun yanı sıra imam hatip ortaokullarının da eklenmesi hedefleniyormuş.
Pilot ortaokulların yabancı dil ağırlıklı 5. sınıflarında, haftada, Türkçe 6 ders saati, matematik 4 ders saati, fen bilimleri 3 ders saati, sosyal bilgiler 3 ders saati, din kültürü ve ahlak bilgisi 2 ders saati verilirken 15 ders saati yabancı dil dersi öğretimi yapılacakmış.
Hiç fena değil! Peki, öğretilir mi?
Peşinen bir şey söylemek yanlış olur ama zor!
Çünkü öğrenciler tümüyle yabancı dile odaklanamayacak!
Keşke daha önce denenip başarılı olan Anadolu liselerine hazırlık sınıfı tekrar getirilseydi!
Özetin özeti: Doğruları bulmakta öylesine zorlanıyoruz ki artık herkes eğitim yorgunu oldu!