Abbas Güçlü

Abbas Güçlü

aguclu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Büyüklük konusunda bir takıntımız var, bir şey yaparken ya da sunarken, en büyüğü demeye bayılıyoruz.
3. havalimanı müthiş bir proje.
Onu anlatırken de çok daha önemli diğer özelliklerini bir kenara atıp, büyüklüğünü ön plana getiriyoruz.
Bir şey büyük olsa ne olacak, olmasa ne olacak!
İşin teknik tarafı şirketleri ve mühendisleri ilgilendirir, hizmet kısmı ise biz yolcuları.
3. havalimanı uçmayı bir eziyet olmaktan çıkaracaksa alkışlanır; yok, eziyeti daha da artıracaksa, eleştirilerin en ağırını alır.
Bu yüzden, büyüklük yerine, günümüz teknolojisiyle uyumlu akıllı bir havalimanı sadece akıl edenlere, yapanlara ve işletenlere değil, herkese ve en çok da ülkemize prestij kazandırır.
Müşteri memnuniyetinin olmadığı bir işletme, ne kadar büyük olursa olsun, sıradan olmanın ötesine geçemez!
En büyük üniversite en iyi üniversite, en büyük adliye en adil adliye, en büyük hastane en iyi hastane mi ki en büyük havalimanı en iyi havalimanı olsun!
3. havalimanıyla ilgili öylesine beklenti yaratıldı ki umarız dağ fare doğurmaz.
Temel atıldığında oradaydım, gururlandım; arada da gittim, heyecanlandım, umarım aynı gurur ve heyecanı açılışta ve sonraki yıllarda da yaşarız.
Niye mi? Asrın projesi olan KKTC’ye su götürdük ama dağıtım şebekeleri yapılmadığı için muhtemelen hâlâ o su boşa akıyor!
Havalimanı bittiğinde metro sorunu çözülmezse istediği kadar büyük ve akıllı olsun, tüm prestij yerle bir olur.
Etiler’e metro getirildi, açılalı yıl oldu ama hâlâ yolun bir tarafında giriş-çıkış var, diğer tarafında yok. Koca cadde hoplaya zıplaya geçiliyor. Bir gün birimize bir araba çarparsa, sorumlusu bu projeyi yapanlardır. Tıpkı İstanbul’da emniyet şeritlerini kaldıranlar gibi!
Neler yapılmalı?
Bir yolcu olarak en iyi hizmeti istemek bizden, bunu hayata geçirmek ise devletiyle, özel sektörüyle bu işe soyunanlarda.
Ne kadar vizyonerler birlikte göreceğiz!
Gazeteci olarak, ömrümüzün önemli bir bölümü yollarda, özellikle de uçaklarda geçtiği için kendilerine naçizane önerilerimiz olacak ve bakalım müşteri memnuniyetini ne kadar ciddiye alıp, ne kadarını başarabilecekler?
Dijital pasaport. ABD sadece kendi vatandaşlarına bazı havaalanlarında bu kolaylığı sağlıyor. Biz herkese sağlayalım.
En az 20 dilde simültane konuşma artık çok kolay, ülkeye girişlerde pasaportuna göre hemen herkesle kendi dilinde konuşma olanağı da.
Havalimanına otomobille girerken uçuş terminallerine, çıkarken de çevre yoluna cep’ten dijital yönlendirme olmalı.
Valizler barkotlanarak, isteyene otoparkta, taksi durağında, metro girişinde teslim edilmeli.
Sınırsız ve ücretsiz internet ve bilgisayar kullanım olanağı olmalı.
Alana girdiğiniz andan itibaren, gözden sizi tanımalı ve uçuş numaranıza göre gideceğiniz bankolara cep’ten dijital olarak yönlendirmeli, her türlü bilgiyi size göndermeli.
Özetin özeti: Yapay zekâ ve akıllı teknolojiler 3. havalimanında kullanılmayacak da nerede kullanılacak! Dünyanın en çok yolcu trafiğine sahip olmakla değil, onlara sunduğumuz akıllı projelerle gurur duyalım, haber olalım!