Serpil Yılmaz

Serpil Yılmaz

syilmaz@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Türk ihracatçıları Japonların Mansıza gösterdiği ilgiyi ürüne tahvil etmenin yolunu arıyor. Ayakkabı Sanayicileri Sektörel Dış Ticaret (ASD), Başbakan Tayyip Erdoğanın 11 Nisanda düzenlediği Japonya gezisini, bu iş için bir fırsat kabul etti. Hepsi o kadar. Çünkü ayakkabıcıların, Japonyada birlikte fotoğraf vermeyi planladıkları Mansız, aynı günlerde İtalyaya ameliyata gitti. İtalyada dört haftasını dolduran Mansız, halen Japonyaya dönmedi. Fındık ihracatçıları da Japonya pazarına açılmak için Mansıza yatırım yapmaktan söz ediyorlardı.Türkiyenin 350 milyon nüfuslu Japonyaya yaptığı ihracat 150 milyon dolar, ithalat ise 1.6 milyar dolar seviyelerinde. Oysa Japonyanın toplam ithalatı 350 milyar dolar. Türkiyenin Japon pazarındaki hedefi 1.5 milyar dolar!Mansızın Japonyada Türk ürünlerini tanıtmasının koşulları var mı?Uluslararası lobi şirketi Sunny Sideup, Mansızın reklam haklarını satın aldı. Öncelikle buradan vize almak gerekiyor. Ayrıca Mansızı satın alan Vissel Kobe futbol kulübünün yapısı da önem taşıyor. Vissel Kobe, Fortune dergisinin bu yıl açıklanan "40 yaşın altında 40 zengin" listesinde 2.2 milyar dolar servet ile 6. sırada yer alan Crimson Group Yönetim Kurulu Başkanı Hiroshi Mikitaninin satın aldığı bir kulüp. Kobe depreminden sonra 1995 yılında kurulan Vissel Kobenin para kaynağı, Mikitaninin yen basan Rakuten Ichiba şirketi. Harvard mezunu Mikitaninin kurduğu Rakuten Inc. Japonyanın önde gelen dijital marketi.Japon liginde 13. sırada olan Vissel Kobe, Mansız rüzgârı ile ligde kalma mücadelesi veriyor. Takımın bugüne kadar ligde gelebildiği en iyi yer 7incilik. Her şey bir yana Mansıza Japonların gösterdiği ilgi sürüyor. Kobede bugüne kadar ancak 5 bin kişinin geldiği stada, 30 bin kişiyi çekecek kadar da karizmatik bulunan Mansız, ameliyatı nedeniyle henüz iki maça çıkabildi.Japon tüketicisi Mansızı bağrına bastığı Dünya Kupası sonrasında, Toyota ve Morigana "beyaz susamlı puding" reklamlarında gördü. Mansızın Türk ürününe katkısı ise Japonyada tanıtımı devam eden pudingin içinde kullanılan Antalya susamı! Toyota ise reklamlarına, İlhan Mansızın reklam idolü Real Madridin ünlü oyuncusu David Beckhamın eşi Victoriayla devam ediyor.2 yıllığına Mansıza yaklaşık 5 milyon dolar veren Mikitani, ligde kalma mücadelesi veren takımına mı bu yatırımı yaptı, yoksa internetteki alışveriş sitesine mi? Türk işadamları bunu düşünmeli. syilmaz@milliyet.com.tr Beşiktaş (BJK) forveti İlhan Mansızı Japon futbol takımı Vissel Kobeye satınca, iş dünyası umutlandı.