24 Haziran genel seçimleri öncesi ilkleri yaşıyoruz. Son 15 yıldır İzmir’de genel seçimler yerel seçim havasında geçerdi.
AK Parti kurmayları, özellikle İzmir Büyükşehir Belediyesi, başta olmak üzere ilçe belediyelerini kente yeterli hizmet veremediğinden bahsederek seçim stratejilerini oluştururlardı.
Ancak bu sefer böyle olmadı.
Milletvekili adaylarının belirlenmesinin ardından sadece Bilal Doğan (o da İzmir Büyükşehir Belediyesi eski grup Başkan vekili olduğu için) ilk başlarda CHP’li Büyükşehir Belediyesi’ni eleştirdi, sonra genel konulara yöneldi.
Aslında doğru olan da buydu.
AK Parti cephesinden, Aziz Kocaoğlu’nun, “Hükümetten proje anlamında destek almadık”, “Belediyecilikte mükemmeliz”, “Her yer İzmir gibi olsun” gibi açıklamalarına tek bir yanıt gelmedi. AK Parti genel seçimlerde genel konuların, projelerin konuşulmasını istedi ve yerel konulara, polemiklere girmedi.
Geçtiğimiz gün konuştuğum AK Parti yöneticisi, “Kocaoğlu bizi yerel konuları tartışmaya zorluyor. Ancak biz bu sefer tuzağa düşmedik. Cevap vermedik, vermiyoruz. Genel seçimlerden sonra her şeyi rahat rahat konuşuruz, merak etmesin” dedi.
Aslında olayın özeti bu!
***
CHP İstanbul Milletvekili Gürsel Tekin, geçtiğimiz hafta sonu İzmir’deydi.
Yaptığı açıklamada, “İzmir’de rekor oy bekliyoruz” dedi. Geçmiş seçimlere baktığımızda CHP kurmayları yüzde 65-70 bandında oy alma hedeflerini önüne koydular.
1 Kasım seçimlerinde CHP yüzde 46 oy aldı.
Yerel seçimlerde bu oran büyükşehirde yüzde 49 idi.
Bu seçimlerde İYİ Parti faktörünü kimsenin atlamaması gerekiyor.
Eğer CHP, bir önceki seçimdeki oy oranı yakalar ya da yakınına yaklaşırsa bu gerçekten büyük başarı olur ve her iki bölgede yedişer isim TBMM’nin yolunu tutar.
Ama bunun olması için CHP’den; İYİ Parti ve HDP’ye hiç oy gitmemesi gerekiyor.
Bilmem anlatabildim mi?
Sosyal medyanın gücü
Yasama, yürütme, yargının ardından medya 4. güç olarak yerini aldı.
Medyanın önemi ve gücüyle ilgili sizler de birçok yazı okumuşsunuzdur.
5. güç ise sosyal medya! O kadar geniş bir alan ki...
Siyasiler de bu alanı keşfetti ve çok iyi kullanıyor.
Genel seçim öncesi bunu gördük. Milletvekili adayları yaptıkları işleri, attıkları adımları özellikle facebook, twitter ve İnstagram’da paylaştı.
“Sponsorlu” paylaşımlarla daha çok kişiye ulaşma imkanı yakaladı.
Son haftanın trendi ise sosyal medya üzerinden yayınlanan ve bir dakikaya geçmeyen videolar.
Gerçekten çok etkili! Bir dakika içerisinde seçmene vermek istediğin mesajı en hızlı şekilde ulaştırmanın yolu.
Kararsızlar kararını verdi
Bugünü saymazsak 5 gün sonra sandık başındayız.
Kararsız seçmen kararını verdi. Bir tarafta “değişim” isteyen muhalefet bir yanda da iktidarını devam ettirmek isteyen AK Parti ve Cumhurbaşkanlığı seçiminde ittifakın içerisinde yer alan MHP...
Son yazımda da ifade ettim.
2015 genel seçimlerinde 300 bin İzmirli sandık başına gitmemişti.
Bu gerçekten çok büyük bir rakam!
Ne olursa olsun sandık başına gidelim ve tercihimizi yapalım!
“Benim oyumla ne olacak?” demeyin!