Ve bir HSBC şubesinden aldığım şu bilgiyi aktarmıştım:"Müşterinin başvurusu üzerine genel merkeze haber veriyoruz. Normal olarak o gün içinde olur alıyoruz. Müşteriyi yeni faizden başlatıyoruz. Bu muamelenin bir masrafı yok."Bazı okuyucularım e-mail göndererek HSBC ile tecrübelerinin böyle olmadığını söylediler. Örneğin Gökhan Öğüt, "HSBC benim konut kredimi 14.250 YTL anapara kaldı diye yenilemiyor. 23 aylık ödemem kaldı" dedi. Şaban Çöloğlu'nun şikâyeti şu: "HSBC'den 60 ay vadeli 20.000 lirayı 1,99 faiz oranı ile konut kredisi olarak aldım. 2005 yılı son çeyreğinde, bankaların önceden vermiş oldukları kredi oranlarını yeniden yapılandırdıklarını öğrendim. HSBC bankası ilgili şubesine gittiğimde; 'Ocak (2006) ayını beklememi, faizlerin düşeceğini' söylediler. Ocak ayında herhangi bir düşüş olmamasına rağmen şubat ayı içerisinde matbu dilekçe ile konuya ilişkin müracaatımı yaptım. Bir haftadan sonra müracaatıma cevap verildi: Olumsuz. Tekrar tekrar kontrol etmeme rağmen sebep göstermeden olumsuz cevap verdiler. Sizce de bankanın duyurduğu ile uygulaması farklı değil mi?" Geçen hafta yazdığım bir yazıda HSBC'nin konut kredilerini sorunsuz yapılandıran bankalar arasında olduğunu yazmıştım. HSBC'yi arayıp Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Demet Cimilli ile konuştum. Neden bazı müşterilerin borcu yeniden yapılandırılırken diğerlerinin başvuruları geri çevriliyordu?Neden bazı şubelerde muamele kısa sürerken diğerlerinde uzun sürüyordu?Cimilli'den aldığım cevapları özetliyorum:HSBC, yeniden yapılandırma taleplerinin kabul edilmesi konusunda şubelerine talimat verdi. Yapılandırmalar merkezin onayıyla yapılıyor. Şubeler arası müşteriye cevap vermedeki zaman farklarının açıklaması merkezdeki iş yoğunluğudur.HSBC'den konut kredisi kullanmış olan müşterilerin "herhangi bir nedenle erken geri ödeme yapılması" durumunda herhangi bir cezai ücret/komisyon alınmaması da bankanın "standart uygulamasıdır". Banka merkezinin onayı Vadenin kısa olması veya eski faiz ile yeni faiz arasındaki farkın az olması hallerinde yeniden yapılandırma yapılmamaktadır.HSBC, konut kredisi portföyünün % 75'inin yeniden yapılandırılma ile sonuçlanmasını bekliyor.HSBC müşterileri, şikâyet mesajlarını "www.hsbc.com.tr" web sitesindeki "Bize Ulaşın" sayfasından bankaya yazabilirler.Bir başka adres hsbceposta@hsbc.com.tr'dir. Cimilli, "Bu mesajlar kullanmakta olduğumuz Müşteri İletişim Veri Tabanı'na direkt ulaşıyor ve buradan tüm müşterilerimize e-mail gönderimi ile cevap ver(iyoruz)" diyor.Lütfen sorularınızı bana değil bu adreslere yöneltin, çünkü ben tatminkâr cevap verecek kadar uzman değilim. mmunir@milliyet.com.tr Yeniden yapılandırma