Türkiye’de turizm sektörünün lokomotifi olan otelciler tarafından düzenlenen 4. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’nde “Geleceğin Turizmi, Turizmin Geleceği” konuşulacak.
Toplantıyı Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) ile turizm yayın ve araştırmaları yapan Ekin Grubu’nun birlikte yayımladığı Resort dergisi düzenliyor.
27-28 Kasım’da Antalya’da Lara Aska Resort otelindeki toplantıda geleceğin turizminde Türkiye’nin durumu konuşulacak. Kongrenin gündemindeki konulardan birini, günümüzde her sektörde ağırlığı artan dijital pazarlama konusundaki gelişmeleri ünlü dijital pazarlama stratejisti Marco Ryan anlatacak.
‘4. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’ için hazırlanan raporda Türkiye’nin rakip ülkeler karşısındaki üstünlükleri sıralanırken Türkiye’nin turizmdeki en önemli avantajlarından olan genç tesislere, yeni otellere sahip olma özelliğini yitirme riskine işaret ediliyor. Bu avantajın yitirilmemesi için yenileme yatırımlarının önemi belirtiliyor.
2015 riskli bir yıl
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Yusuf Hacısüleyman sabit yatırımları bakımından en güçlü sektörler arasında yer alan turizm sektörünün hem 32 milyar dolara yakın döviz getirisi hem de 54 sektöre sağladığı katkı nedeniyle önemli bir sektör olduğunu, fakat Türkiye’nin çevresinde yaşanan siyasal gelişmeler ve konjonktürdeki olumsuz gelişmeler nedeniyle 2015 yılının zor geçeceğini söylüyor. Bu nedenle de kongrenin önemli olduğunu belirtiyor.
Hacısüleyman’a göre, Türkiye’nin turizm sektörü kamu ve özel kesimin ortak aklıyla bu tür kriz ortamlarını aşabilir. İşte bunun için Resort Turizm Kongresi’nde tarafların, uzmanların bir araya gelerek ortak strateji belirlemeleri gerekiyor.
Rus turistler önemli
Turizm sektörümüz hızlı büyüdü. Büyümeye devam ediyor. Bakanlık belgeli konaklama tesisi sayısı 3 bini, bu tesislerdeki yatak sayısı 8 bini aştı. Tesislerin yüzde 35’i 5 yıldızlı, yüzde 53’ü 3 ve 4 yıldızlı tesis.
Bakanlık belgeli tesislere ek olarak 9 bine yakın belediye belgeli tesisin 500 bin yatağı var. 2013 yılında Türkiye’ye 34 milyonu aşan ziyaretçi geldi. 32 milyar dolara yakın turizm geliri elde ettik.
Türkiye 2010’a kadar en fazla turist geliri olan 10 ülke arasında değildi. 2010’da 7’nci olduk. Şimdilerde ilk 6’ncıyız.
Ancak turizm sektörü küresel ekonomiden, küresel dalgalanmalardan en fazla etkilenen sektörlerden biri. Avrupa’daki kriz nedeniyle Avrupalı para harcamayı kıstı. Rusya ekonomik baskı altında. Rus parası hızla değer kaybetti. Çevremizde sıcak çatışmalar Türkiye’ye riskli ülke görünümü veriyor. Bu tabloda turist girişlerinde gerileme olursa, önce tüm işletmeler zarar görür ama sonunda ülkenin turizm gelirlerindeki azalma cari açığı artırır.
İşte bu nedenle, şu günlerde kamu ve özel sektör temsilcilerinin turizm sektörünün bugününü ve yarınını değerlendirmek için bir araya gelmeleri önemli. Kongreye ekonomiden sorumlu Başbakan Yardımcımız Sayın Babacan da davetliymiş. Turizm sektörünü ve ekonominin bütününü ilgilendiren görüş ve tartışmaları izlemesinde ve değerlendirmesinde büyük yarar olacak.
Özay Şendir
F-35 meselesinde kitabın orta yeri...
29 Kasım 2024
Didem Özel Tümer
Ankara’da ‘değerlendirme’ kulisi: Öcalan ile kim görüşecek?
29 Kasım 2024
Abbas Güçlü
Diploma mı, meslek mi?
29 Kasım 2024
Abdullah Karakuş
Bölgede satranç ve terörle mücadele
29 Kasım 2024
Mehmet Tez
Suudi Arabistan başarabilecek mi?
29 Kasım 2024