Kayseri’nin marka şehir olduğunu ifade eden Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç Milliyet gazetesine değerlendirmelerde bulundu.
- Esnaf şehri Kayseri, endüstrinin, ticaretin merkezi olarak bilinir ve Kayserililer para yönetimini gayet güzel yönetmekle tanınırlar. Yerel yönetimler olarak sizler bütçenizi nasıl ve nerelere kullanıyorsunuz? Yatırımlarınıza ne kadar para harcadınız?
Kayseri’miz 5 milyar doları aşan üretim miktarı, 3 milyar dolarlık dış ticaret hacmi ve 1600 civarında üretim merkeziyle, 183 ülkeye ihracat yapan ülkemizin önemli bir üretim gücü, ticaret ve sanayi şehridir. Son süreçte ülkemizin yüz akı olmuş, 2021 yılında 3 milyar 609 milyon 453 bin dolar ihracat yaparak Türkiye ortalamasının üzerinde ve hedefinin de 110 milyon dolar üzerinde ihracat gerçekleştirmiştir. Yenilikçi, vizyoner, nitelikli, girişimci, çalışkan, kadirşinas ve hayırsever insanı ile Kayseri’miz bir marka şehirdir. Bizler de bu şehre yakışır bir şekilde genel olarak hizmetlerin yürütülmesi, şehrin konforunun artırılması, cazip hale getirilmesi adına çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz. 2021 yılında 1 milyar 800 milyon TL’lik bütçemizde çalışmalarımızın gerçekleşme oranı yüzde 98’lere ulaştı, rekor kırdık. İlçe belediyelerinin 2 milyar 15 milyon TL, altyapı kuruluşlarının da 803 milyon 174 bin TL olmak üzere 4 milyar 618 milyon TL düzeyinde kente kazanım sağladık. Şehrimize kazanım sağlamaya da devam edeceğiz. Ayrıca 2020 yılında yatırım gideri performansıyla Türkiye’de ilk sırada yer alarak, 30 büyükşehir belediyesinin kesin hesaplarının değerlendirilmesi sonucu yatırıma en çok kaynak kullanan belediye olduk. Kadim şehrimize, kadirşinas insanımıza yönelik gerçekleştirdiğimiz çalışmalarımız ve şehircilik projelerimizle bizler yine özveriyle yolumuza devam edeceğiz. Hizmeti ibadet bilerek bu görevi yerine getirmeyi sürdüreceğiz.
- Akıllı Bisiklet Paylaşım Sistemi (KAYBİS), Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Zirvesi’nde yoğun ilgi gördü. KAYBİS’ten biraz bahseder misiniz?
İnsan ve sağlık odaklı birçok projeye imza attık. Bunlardan biri de KAYBİS projemizdir. KAYBİS, Kayseri Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen ve Türkiye’nin ilk bisiklet paylaşım sistemidir. 51 adet bisiklet istasyonu, 600 adet özel tasarlanmış bisiklet ve genişlemeye müsait yapısı, nitelikli, üst seviyede bilgi ve beceriye sahip personeliyle Kayserililere hizmet eden KAYBİS, ayrıca bilgi ve birikimiyle yedi farklı şehre de sunmaya devam ediyor. Kayseri halkının da 11 yıldır hizmetine sunulan ve büyük beğeni toplayan Akıllı Bisiklet Sistemi Kayseri Ulaşım A.Ş. tarafından bugüne kadar Muğla, Gaziantep, Mersin, Malatya, Yozgat, Kilis ve Aksaray olmak üzere yedi kente daha kurulumu yapılıp, teslim edildi. Kayseri Büyükşehir Belediyesi olarak 2010 yılından bu yana faaliyet gösteren KAYBİS ile şehir merkezindeki trafiği yoğunluğunu azaltmayı ve “çevreci bir ulaşım ağı” oluşturabilmeyi amaçlıyoruz. Kayserililer 2021 yılında KAYBİS ile 2.9 milyon kilometre kat ederek, adeta dünyanın etrafını 72 kez dolaştı. Bu vesileyle SUMMITS 3. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Zirvesi’nde KAYBİS projemizi ilgiyle inceleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoglu’na da teşekkürlerimizi iletiyoruz.
- Tarım ve hayvancılık üzerine bir projeniz, yatırımınız var mı?
İç Anadolu’nun liderlik tahtına oturan kadim kent Kayseri’mizi yatırımlarımız ve hizmetlerimizle ön plana çıkarmayı sürdürüyoruz. Ticareti, endüstrisi, sağlığı, gastronomisi, turizmi, tarihi ve doğa güzellikleriyle bir cazibe merkezi olan şehrimizde tarım ve hayvancılık da bizim olmazsa olmazımızdır. Göreve geldiğimiz 31 Mart 2019 tarihinden bu zamana kadar, yani üç yıldır tarım ve hayvancılığa özel önem verdik. Özellikle zorlu pandemi döneminde, tarım ve hayvancılıkla birlikte kendi kendimize yetmemiz gerektiğini çok daha iyi anladık. Sulama tesislerinden arazi, yağmurlama ve damlama sulama sistemlerine, sıvatlardan hayvan içme suyu tesislerine, beton doğal kurutma alanlarından makine ve ekipmanlara kadar 2019, 2020 ve 2021 yılları arasında, sadece son üç yılda Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığımız tarafından çiftçilerimize, tarım ve hayvancılığa yönelik 50 milyon TL’ye yakın yatırım ve hizmet yaptık. Öte yandan, çiftlerimizin kullanımına sunulmak üzere Ziraat Odaları aracılığıyla 11 traktör aldık. Çiftçilerimiz üretecek, şehrimiz kazanacak, ülkemiz kazanacak. Kentimizde küçükbaş hayvan yetiştiriciliği büyük önem arz etmektedir. Bu nedenle, geçtiğimiz yıl ‘Koyunlar Artıyor, Meralar Şenleniyor’ adlı projemizle, 55 aileye bin 100 adet küçükbaş hayvan dağıttık. Projemize olan yoğun ilgi nedeniyle talepler değerlendirildi ve bu sene de tüm ilçelerimizde 3 bin 200 adet küçükbaş hayvan dağıtacağız. Ayrıca, hem ilimiz kaba yem açığının bir kısmının karşılanması hem de çiftçilerimizi desteklemek amacıyla geçen yıl 413 ton yem bitkisi dağıttık. Geçtiğimiz günlerde, 12 ilçede uygulanacak ve yüzde 25’i Kayseri Büyükşehir Belediyesi tarafından karşılanan toplam 1085 ton yazlık ekmeklik buğday tohumluğu dağıtım törenini gerçekleştirdik. Yine Yem Bitkileri Üretimi Artırma Projesi kapsamında 4 bin çiftçinin faydalanacağı, 500 ton ilkbaharda, 500 ton sonbaharda olmak üzere, toplam 1000 ton yem bitkisi tohumu dağıtacağız, müracaatlar başladı. 2 milyon 745 bin TL maliyetle 150 ton azkan cinsi nohut dağıtımını yaparak, dekara 20 kilogram olacak şekilde yaklaşık 7 bin 500 dekar alanda nohut ekimi sağladık. 2022 yılında da 60 milyon TL tarıma, hayvancılığa destek konusunda çalışma yapıyoruz. Hep birlikte devlet, millet el ele gelecek nesillerimize sağlıklı ve güvenli tarım arazisi bırakmak için topraklarımıza ve çiftçilerimize sahip çıkmaya devam edeceğiz.
Bu yolu uzaylılar mı açacak?
Adana’dan son aylarda çok sayıda şikâyet aldık. En son 25 Şubat 2022 Cuma günü yayımladığımız otoban bağlantı yolunu gidip yerinde gördüm. Eski Başkan Hüseyin Sözlü döneminde yapımına başlanan ve bağlantı yolları açılan bölgede üç yıl sonra asfalt dökülüp açılış yapılacak hale getirilen yol bu kez bariyerlerle kapatılmış. Beton bloklar kaldırılsa yol sadece bir dakika da hizmete açılacak.
Yazıyı bir ayda silebildiler
Vatandaşların da dediği gibi kendimize “Bu yolu uzaylılar mı açacak?” diye sormadan edemedik. Üç yılda tamamlanan bağlantı yolu neden hâlâ açılmıyor, biz de merak ettik. Vatandaşların şikâyetini 25 Şubat’ta dile getirmiştik. O günden bugüne kadar değişen tek şek bloklar üzerindeki “Bu yolu uzaylılar mı açacak?” sorusunun silinmesi olmuş. Bir ay da ancak yazı silinebiliyorsa yol ne zaman açılar kim bilir diye soruyor vatandaşlar. Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar sanırım bu beton blokları seçim arifesinde kaldırıp yol açtım diyecek.
Otobüsçüleri kim durduracak?
İstanbul’da otogara girmeyen otobüsler Vatan Caddesi’ni mesken tutarak yolcularını ana yol üzerinde bırakıyorlar. Bu şekilde davranan otobüs firmaları hem işlek olan caddenin trafiğinde tehlike saçıyor hem de yolcularını mağdur ediyordu. Biz de gazetemizin 04 Şubat 2022 Cuma günkü “Yolcu otobüsleri neden otogara girmiyor?” başlıklı haberimizle konuyu gündeme taşımıştık.
Haberimizden sonra İstanbul Trafik Şube Müdürlüğü’ne bağlı ekipler denetimlerini sıklaştırdığına dair açıklama yapmıştı. Aynı caddede şikâyetler artarak devam ediyor.
Anlaşılıyor ki otobüsçüler için bu denetimler de yetersiz kalıyor. Bu sorunu çözmek için İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’nün her gün denetim mi yapması gerekiyor?
Sen Sor Başkan Yanıtlasın
Sevgili okurlar! Yaşadığınız şehirde, sokağınızda, cadde ve kaldırımlarda gördüğünüz aksaklıkları ve belediye hizmetlerinde karşılaştığınız sorunları, sorumlulara duyurmak, şikâyetlerinizi onlara iletmek ve çözüm bulunmasını istiyorsanız, bize iletin. 0530 954 59 59 numaralı telefonumu günün her saatinde arayabilir, whatsapp’tan veya eren.aka@milliyet.com.tr elektronik posta adresine şikayetinizi fotoğraflarıyla birlikte iletebilirsiniz...